Xiaomi Corporation opublikowało rekordowe wyniki za czwarty kwartał oraz cały 2019 rok, chiński gigant zanotował znaczący wzrost we wszystkich segmentach swojej działalności.
Xiaomi Corporation opublikowało dzisiaj wyniki za czwarty kwartał oraz cały 2019 rok. W 2019 firma zanotowała znaczący wzrost we wszystkich segmentach swojej działalności. Pierwszy raz w historii spółki, roczny dochód przekroczył 200 mld juanów (RMB) i osiągnął poziom 205,8 RMB, czyli 17,7% więcej niż rok wcześniej. Skorygowany zysk netto wyniósł 11,5 mld RMB, co oznacza wzrost o 34,8% r/r. W czwartym kwartale 2019 r. całkowite dochody Xiaomi wzrosły o 27,1% do 56,5 mld RMB. Skorygowany zysk netto wyniósł 2,3 mld RMB, co oznacza wzrost o 26,5% r/r.
2019 – najważniejsze informacje
- Całkowite dochody wyniosły około 205,84 miliarda RMB, co oznacza wzrost o 17,7% r/r, osiągając konsensus rynkowy;
- Zysk brutto wyniósł około 28,55 mld RMB, co oznacza wzrost o 28,7% r/r;
- Skorygowany zysk netto nieobjęty MSSF wyniósł 11,53 mld RMB, co oznacza wzrost o 34,8% r/r, przekraczając konsensus rynkowy;
- Zysk na akcji wyniósł 0,0423 RMB;
- Łączna kwota środków pieniężnych wyniosła 66 miliardów RMB.
Q4 2019 – najważniejsze informacje
- Całkowite dochody wyniosły około 56,47 miliardów RMB, wzrost o 27,1% r/r, był to najlepszy wynik kwartalny w całym 2019 roku;
- Zysk brutto wyniósł około 7,84 mld RMB, co stanowi wzrost o 38,5% r/r;
- Skorygowany zysk netto, nieobjęty MSSF, wyniósł 2,34 mld RMB, co oznacza wzrost o 26,5% r/r.
Rynek smartfonów
W 2019 roku przychody Xiaomi ze sprzedaży smartfonów sięgnęły 122,1 mld RMB, co oznacza wzrost o 7,3% r/r. W czwartym kwartale przychody z tego segmentu wyniosły 30,8 mld RMB, rok do roku to wzrost o 22,8%. W 2019 roku Xiaomi dostarczyło na rynek 124,6 mln smartfonów. W czwartym kwartale na rynek trafiło 32,6 mln telefonów, co stanowi wzrost o 30,5% rok do roku. Według danych firmy analitycznej Canalys, w czwartym kwartale 2019 roku Xiaomi osiągnęło najwyższy roczny wzrost sprzedaży smartfonów spośród pięciu największych producentów na świecie.
Rynek IoT
2019 jest pierwszym rokiem realizacji łączonej strategii „Smartfon + AIoT”. W 2019 r. przychody Xiaomi w segmencie IoT i produktów lifestylowych wyniosły 62,1 mld RMB, co oznacza wzrost o 41,7% rok do roku. W czwartym kwartale 2019 r. przychody wyniosły 19,5 mld RMB, co oznacza wzrost o 30,5% w stosunku do roku poprzedniego.
Wpływ pandemii COVID-19
W lutym i marcu 2020 r. w fabrykach Xiaomi wystąpiły tymczasowe zakłócenia w produkcji, ale od tego czasu moce produkcyjne firmy osiągnęły poziom 80 % – 90 % pełnej wydajności.
https://itreseller.pl/itrnewxiaomi-czynnie-wlacza-sie-w-pomoc-w-walce-z-covid-19-w-polsce-pierwsza-partia-pomocy-zawierajaca-kilkadziesiat-tysiecy-maseczek-sanitarnych-oraz-elektroniczne-termometry-zostala-przekazana-ministerst/