Xiaomi czwartym najpopularniejszym producentem smartfonów na świecie, według najnowszego zestawienia „Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker” opracowanego przez IDC
Według nowo opublikowanego zestawienia IDC, dotyczącego sprzedaży smartfonów w ostatnim kwartale 2017 r., Xiaomi jest czwartym najpopularniejszym producentem na świecie. Firma zanotowała niemal dwukrotny wzrost sprzedaży w porównaniu z czwartym kwartałem roku 2016.
Zestawienie „Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker” opracowane przez IDC, wymienia producentów, którzy w trzech ostatnich miesiącach ubiegłego roku osiągnęli najlepsze wyniki jeśli chodzi o ilość sprzedanych smartfonów. Ranking otwierają Apple, Samsung i Huawei. Czwarta pozycja przypadła Xiaomi, zaś piąta – OPPO.
Producent | Egzemplarze dostarczone w 4 kw. 2017 r. (mln) | Udział w rynku w 4 kw. 2017 r. | Egzemplarze dostarczone w 4 kw. 2016 r. (mln) | Udział w rynku w 4 kw. 2017 r. | 4 kw. 2017 vs. 4 kw. 2016 |
1. Apple | 77.3 | 19.2% | 78.3 | 18.2% | -1.3% |
2. Samsung | 74.1 | 18.4% | 77.5 | 18.0% | -4.4% |
3. Huawei | 41.0 | 10.2% | 45.4 | 10.5% | -9.7% |
4. Xiaomi | 28.1 | 7.0% | 14.3 | 3.3% | 96.9% |
5. OPPO | 27.4 | 6.8% | 31.6 | 7.3% | -13.2% |
Pozostali | 151.3 | 38.6% | 183.7 | 42.7% | -17.6% |
Łącznie | 403.5 | 100.0% | 430.7 | 100.0% | -6.3% |
Ogromny wzrost rok do roku
W czwartym kwartale 2017 roku do odbiorców na całym świecie trafiło ponad 28 milionów smartfonów Mi i Redmi. Xiaomi odpowiada więc za 7 procent całego rynku, ale to inna liczba stanowi o ogromnym sukcesie chińskiego producenta. W ciągu roku liczba dostarczonych egzemplarzy smartfonów Xiaomi wrosła niemal dwukrotnie – z 14,3 mln do 28,1 mln. Firmie udało się osiągnąć ten rezultat w czasie, kiedy wszyscy pozostali producenci uwzględnieni w zestawieniu IDC odnotowali kilku- lub kilkunastoprocentowe spadki sprzedaży.
„Globalny sukces Xiaomi jest zasługą skutecznej strategii sprzedażowej, w ramach której zadbaliśmy o rozwój również poza Państwem Środka. Swoją cegiełkę dołożyli do niego klienci końcowi oraz dystrybutorzy, z którymi pracujemy w Polsce, a także w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej i w pozostałych regionach” – wyjaśnia Kamil Wojtyra, Social Media & Marketing Manager w Xiaomi.
„Odzwierciedlenie globalnych statystyk sprzedaży jest doskonale widoczne w Polsce, gdzie smartfony Xiaomi sukcesywnie powiększają grono swoich zwolenników. Wierzę, że za rok dzięki planowanym premierom produktowym Xiaomi uda się wspiąć jeszcze wyżej w tym zestawieniu – dodaje Łukasz Łyżwa, Xiaomi Business Unit Director w ABC Data.