Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Xiaomi inwestuje w rozwój własnych chipów dla samochodów elektrycznych

Xiaomi

Xiaomi intensyfikuje działania na rynku motoryzacyjnym i ogłasza prace nad własnym chipem dla EV oraz dynamiczną rozbudowę sieci sprzedaży i serwisów. Firma liczy na rychłe osiągnięcie rentowności w swoim dziale motoryzacyjnym i mocne zaznaczenie obecności w strategicznych segmentach przyszłościowej mobilności.

 

Nowa strategia Xiaomi

Podczas konferencji dla inwestorów Lei Jun, założyciel i dyrektor generalny Xiaomi, ujawnił, że spółka prowadzi zaawansowane prace nad własnym chipem dla samochodów elektrycznych. Debiut tego układu przewidziany jest na najbliższe miesiące. Jednocześnie firma pochwaliła się systematycznym zmniejszaniem strat w dziale motoryzacyjnym i zapowiedziała, że już w trzecim lub czwartym kwartale tego roku segment ten powinien wejść w fazę zyskowności.

Rozwój własnych układów scalonych może okazać się kluczowy dla przyszłości Xiaomi Auto. Własny chip to szansa na uniezależnienie się od zewnętrznych dostawców, obniżenie kosztów produkcji, a także możliwość zaoferowania bardziej zaawansowanych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa, automatyzacji jazdy czy efektywności energetycznej. Eksperci branżowi zwracają uwagę, że w czasach intensywnych zmian w sektorze automotive – zwłaszcza w kontekście globalnych niedoborów półprzewodników – inwestycja Xiaomi w projektowanie własnych układów może zapewnić jej przewagę konkurencyjną.

 

Xiaomi EV

 

Ekspansja sieci sprzedaży i kluczowe wzmocnienia kadrowe

Xiaomi Auto równie dynamicznie rozwija infrastrukturę sprzedażową i serwisową. W maju firma otworzyła 29 nowych salonów w kluczowych aglomeracjach, takich jak Szanghaj, Pekin, Chongqing i Chengdu, zwiększając łączną liczbę placówek do 298 w 82 miastach Chin. W czerwcu planowane jest otwarcie kolejnych 37 salonów, co pozwoli dotrzeć do takich miast jak Baoji czy Cangzhou i przekroczyć próg 300 punktów sprzedaży w skali kraju. Równolegle, liczba punktów serwisowych wzrosła do 153, obejmując już 88 miast.

Wzrost sieci sprzedaży i serwisu przekłada się na łatwiejszy dostęp do produktów marki oraz wyższy komfort posprzedażowy dla klientów, co jest jednym z kluczowych czynników budowania zaufania na bardzo konkurencyjnym, chińskim rynku aut elektrycznych.

Warto zwrócić uwagę także na wzmocnienia w kadrze inżynierskiej Xiaomi Auto. Do firmy dołączył Chen Guang, były CTO Nanjing Research Institute należącego do koncernu FAW (First Automobile Works), gdzie odpowiadał m.in. za rozwój i architekturę systemów jazdy autonomicznej. Jego transfer, wraz z powierzeniem mu funkcji szefa działu percepcji systemów wspomagania kierowcy, świadczy o ambicjach Xiaomi w zakresie rozwoju zaawansowanych funkcji autonomicznych. Dotychczasowy lider tego obszaru, Cai Rui, został przesunięty do pionu zajmującego się robotyką.