Xiaomi notuje znakomite wyniki za 2023 rok

Xiaomi Corporation, wiodący producent elektroniki użytkowej, ogłasza swoje zaudytowane skonsolidowane wyniki za 2023 rok obrachunkowy. Łączne przychody firmy były równe 271 mld RMB, a skorygowany zysk netto wzrósł o 126,3%, osiągając poziom 19,3 mld RMB.

Wzrost skorygowanego zysku netto znacznie przekroczył oczekiwania rynku, osiągając drugi najwyższy poziom rentowności firmy od czasu jej wejścia na giełdę. Koszty działalności związanej z inteligentnymi pojazdami elektrycznymi („EV”) i innymi nowymi inicjatywami wzrosły do 6,7 mld RMB (z wyłączeniem kosztów wynagrodzeń opartych na akcjach związanych z inteligentnymi pojazdami elektrycznymi i innymi nowymi inicjatywami w wysokości 0,8 mld RMB w ciągu roku). W czwartym kwartale 2023 roku, łączne przychody Xiaomi, rosnące wcześniej przez dwa kolejne kwartały, osiągnęły poziom 73,2 mld RMB, co oznacza wzrost o 10,9% rok do roku, a skorygowany zysk netto wzrósł o 236,1% rok do roku do 4,9 mld RMB.

Premiumizacja napędza silny popyt na flagowe modele smartfonów

W segmencie smartfonów globalne dostawy Xiaomi osiągnęły poziom około 145,6 miliona sztuk w 2023 roku, przy rocznych przychodach z tego segmentu sięgających 157,5 miliarda RMB oraz marży zysku brutto na poziomie 14,6%. Według Canalys, Xiaomi utrzymało pozycję nr 3 na świecie pod względem dostaw smartfonów przez trzy kolejne lata. W czwartym kwartale 2023 r. globalne dostawy smartfonów firmy wyniosły 40,5 mln sztuk, co oznacza wzrost o 23,9% rok do roku.

Liczba połączonych urządzeń IoT na platformie AIoT osiągnęła rekordowy poziom i zdobyła szerokie uznanie na rynkach zagranicznych

W 2023 r. przychody z produktów IoT i lifestyle Xiaomi wyniosły 80,1 mld RMB, a marża zysku brutto osiągnęła 16,3%, osiągając rekordowy poziom. Na dzień 31 grudnia 2023 r. liczba podłączonych urządzeń IoT (z wyłączeniem smartfonów, tabletów i laptopów) na platformie AIoT Xiaomi osiągnęła 739,7 mln, co oznacza wzrost o 25,5% rok do roku; liczba użytkowników z co najmniej pięcioma urządzeniami podłączonymi do platformy AIoT (z wyłączeniem smartfonów, tabletów i laptopów) osiągnęła 14,5 mln, co oznacza wzrost o 25,3% rok do roku. MAU aplikacji Mi Home Firmy wzrosła do 85,8 mln w grudniu 2023 r.

Wykorzystanie współpracy do napędzania trwałego wzrostu w segmencie usług internetowych

W 2023 r. usługi internetowe Firmy osiągnęły rekordowy poziom zarówno pod względem przychodów, jak i marży zysku brutto, przy przychodach z usług internetowych sięgających 30,1 mld RMB i marży zysku brutto usług internetowych sięgającej 74,2%. Liczba aktywnych użytkowników miesięcznie (MAU) Xiaomi na całym świecie i w Chinach kontynentalnych (w tym smartfonów i tabletów) osiągnęła odpowiednio 641,2 mln i 155,6 mln.

W swoich globalnych partnerstwach Xiaomi przyjmuje otwarte podejście, odblokowując potencjał komercjalizacji biznesu. W 2023 r. przychody z zagranicznych usług internetowych wzrosły o 24,1% rok do roku do 8,4 mld RMB, osiągając rekordowy poziom i stanowiąc 28,0% całkowitych przychodów Firmy z usług internetowych.

Xiaomi kontynuowało optymalizację wydajności, dzięki czemu przychody firmy z reklam osiągnęły 20,5 mld RMB, co oznacza wzrost o 11,2% rok do roku. Wraz z rozwojem strategii premiumizacji smartfonów, liczba aktywnych użytkowników i użytkowników płacących za usługi firmy nadal rosła, napędzając wzrost przychodów, które osiągnęły 4,4 mld RMB w 2023 r., co stanowi wzrost o 7,0% rok do roku.

Nowe cele na lata 2020-2030 zobowiązanie do inwestowania w podstawowe technologie, aby stać się liderem w dziedzinie innowacji na świecie

W 2023 r. Xiaomi przedstawiło swoje nowe cele na lata 2020-2030. Grupa jest zaangażowana w zrównoważone inwestycje w podstawowe technologie i dąży do osiągnięcia pozycji lidera w rozwijającej się dziedzinie globalnych, najnowocześniejszych technologii. W 2023 r. wydatki Xiaomi na badania i rozwój wyniosły 19,1 mld RMB, co oznacza wzrost o 19,2% rok do roku. Na dzień 31 grudnia 2023 r. Grupa zatrudniała 17800 pracowników działu badawczo-rozwojowego, co stanowi 53% naszych pracowników.