Xiaomi odnotowuje skok sprzedaży smartfonów i zwiększa cele w swojej działalności motoryzacyjnej

Chińska firma Xiaomi oświadczyła, że w tym roku zamierza dostarczyć 120 000 pojazdów elektrycznych (EV) w porównaniu z pierwotnym celem 100 000 i wdroży produkcję na dwie zmiany, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na pojazdy elektryczne. 

Jak podaje Reuters, Xiaomi rozpoczęło dostarczanie klientom SU7 EV na początku kwietnia, spełniając cel dyrektora generalnego Lei Juna i kulminując lata wysiłków, aby wejść na rynek pojazdów elektrycznych w ramach strategii firmy zmierzającej do dywersyfikacji działalności i odejście od smartfonów.

Xiaomi ogłosiło zmianę celu podczas rozmowy telefonicznej o wynikach po tym, jak w czwartek firma odnotowała większy niż oczekiwano wzrost przychodów w pierwszym kwartale o 27% rok do roku, napędzany solidną sprzedażą smartfonów w konsekwencji ożywienia na rynku.

Od końca ubiegłego roku, po długim okresie spowolnienia, światowy rynek smartfonów wykazuje oznaki ożywienia. Według firmy badawczej Canalys, globalna sprzedaż smartfonów Xiaomi wzrosła w pierwszym kwartale o 33% do 40,7 miliona sztuk, co pomogło firmie zdobyć 14% udziału w rynku i uplasować ją na 3. pozycji.

Prezes Xiaomi Lu Weibing powiedział podczas rozmowy telefonicznej, że od przyszłego miesiąca rozpocznie się produkcja na dwie zmiany, aby zapewnić miesięczne dostawy przekraczające 10 000 sztuk. Lu powiedział, że popyt na SU7 jest duży, a skumulowane zamówienia na koniec ubiegłego miesiąca osiągnęły poziom 88 063 pojazdów.

Za pierwsze trzy miesiące tego roku przychody Xiaomi były równe 75,5 miliarda juanów (10,42 miliarda dolarów), w porównaniu z 73,3 miliardami juanów szacowanymi przez analityków według LSEG.

Skorygowany dochód netto osiągnął poziom 6,49 miliarda juanów, przewyższając 4,94 miliarda juanów szacowane przez analityków.

Według firmy badawczej Counterpoint, w Chinach, największym rynku smartfonów Xiaomi, dostawy wzrosły o 8,6%

Akcje Xiaomi rosły w ciągu ostatnich dwóch miesięcy, ponieważ inwestorzy kibicowali postępom w zakresie pojazdów elektrycznych. Obecna cena akcji spółki jest o około 30% wyższa od poziomu z końca marca, kiedy spółka ogłaszała wycenę swojej serii SU7.

 

Lenovo New Product Training 2024: Nowe rozwiązania dla biznesu gotowe na erę AI