Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Xiaomi ogłasza rekordowe wyniki! W pierwszym kwartale 2021 roku przychody i zysk nie tylko znacznie przekroczyły oczekiwania rynku ale okazały się najlepsze w historii!

Strategia Smartfon × AIoT działa. Xiaomi utrzymuje pozycję w pierwszej trójce na globalnym rynku smartfonów. Spółka Xiaomi ogłosiła swoje wstępne skonsolidowane wyniki za pierwszy kwartał liczony do 31 marca 2021 roku

 

W pierwszym kwartale 2021 roku całkowite przychody i skorygowany zysk netto Xiaomi znacznie przekroczyły oczekiwania rynku. Całkowity przychód za ten okres wyniósł 76,9 mld RMB, co stanowi wzrost o 54,7% w porównaniu z rokiem ubiegłym, natomiast skorygowany zysk netto za ten okres wyniósł 6,1 mld RMB, co stanowi wzrost o 163,8% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

 

Najważniejsze dane finansowe za I kwartał 2021 r:

  • Przychody ogółem na poziomie 76,9 mld RMB, wzrost o 54,7% rok do roku;
  • Zysk brutto na poziomie około 14,2 mld RMB, wzrost o 87,4% rok do roku;
  • Zysk netto skorygowany o wskaźnik non-IFRS wyniósł 6,1 mld RMB, co oznacza wzrost o 163,8% rok do roku.

 

Przegląd wyników kwartalnych

Poziom globalnej sprzedaży smartfonów dał firmie pewną pozycję w pierwszej trójce producentów. Xiaomi nadal zwiększało swoją konkurencyjność na rynku smartfonów premium. W pierwszym kwartale 2021 roku sprzedaż smartfonów rosła. Przychody ze sprzedaży smartfonów wzrosły o 69,8% do 51,5 miliarda RMB w porównaniu z rokiem ubiegłym. Globalne dostawy smartfonów w tym okresie osiągnęły poziom 49,4 mln sztuk, a marża zysku brutto dla biznesu smartfonów wyniosła 12,9%. Według Canalys, firma utrzymała trzecią pozycję pod względem sprzedaży smartfonów na świecie w tym kwartale, odnotowując udział w rynku na poziomie 14,1%.

 

Biznes smartfonów Xiaomi w Chinach kontynentalnych również utrzymał swój szybki wzrost. Według Canalys, w pierwszym kwartale 2021 roku, Xiaomi awansowało na 4. pozycję, zdobywając udział w rynku na poziomie 14,6%. Według danych firm zewnętrznych, udział Xiaomi w rynku smartfonów online w Chinach kontynentalnych wzrósł do 38,0% w pierwszym kwartale 2021 roku z 18,5% w pierwszym kwartale 2020 roku. W międzyczasie Xiaomi zwiększyło również swoją obecność w sprzedaży detalicznej offline w Chinach kontynentalnych. Na dzień 30 kwietnia 2021 roku liczba naszych sklepów detalicznych przekroczyła 5500, co oznacza wzrost o ponad 2300 sklepów w porównaniu z 31 grudnia 2020 roku.

 

Duża oferta produktów premium przyczyniła się do silnego wzrostu Xiaomi na rynku smartfonów premium. W pierwszym kwartale tego roku globalna sprzedaż smartfonów Grupy w cenie detalicznej równej lub wyższej niż 3000 RMB w Chinach kontynentalnych oraz 300 euro lub równowartości tej kwoty na rynkach zagranicznych przekroczyła 4 miliony sztuk. Ponadto, zgodnie z danymi innych firm, udział Xiaomi w rynku smartfonów w cenie od 4000 RMB do 6000 RMB w Chinach kontynentalnych wzrósł do 16,1% w pierwszym kwartale 2021 roku z 5,5% w pierwszym kwartale 2020 roku.

 

Doskonałe wyniki strategii „Smartphone × AIoT”

W pierwszym kwartale 2021 r. podstawowa strategia Grupy „Smartphone × AIoT” przyczyniała się do osiągania doskonałych wyników. Segment produktów IoT i lifestyle odnotował dobre wyniki, a przychody wzrosły o 40,5% rok do roku do 18,2 mld RMB.
W pierwszym kwartale 2021 roku globalna sprzedaż inteligentnych telewizorów Xiaomi osiągnęła poziom 2,6 miliona sztuk. Według All View Cloud („AVC”), dostawy telewizorów firmy zajęły pierwsze miejsce w Chinach kontynentalnych przez 9. kwartał z rzędu i utrzymały się w pierwszej piątce na świecie. Ponadto, nasze wielkoekranowe inteligentne telewizory nadal zdobywały powszechne uznanie na rynku. Według AVC, telewizory Xiaomi i Redmi nadal zajmowały pierwsze miejsce pod względem wielkości sprzedaży detalicznej na rynku modeli o przekątnej powyżej 70 cali w Chinach kontynentalnych, z udziałem w rynku wynoszącym 29,0%, ponieważ wielkość sprzedaży detalicznej wzrosła o ponad 160% rok do roku.

 

Segment IoT i produktów z ekosystemu Xiaomi również kontynuował swój szybki wzrost na rynkach zagranicznych. Przychody z tych produktów na rynkach zagranicznych wzrosły w kwartale o 81,1% w ujęciu rok do roku. Hulajnogi elektryczne, oczyszczacze powietrza, Mi Box i inne produkty cieszyły się dużą popularnością. Na 31 marca 2021 roku liczba podłączonych urządzeń IoT (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) na platformie AIoT osiągnęła 351,1 miliona sztuk. Liczba użytkowników z pięcioma lub więcej urządzeniami podłączonymi do naszej platformy AIoT (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) osiągnęła 6,8 mln, co stanowi wzrost o 48,9% w ujęciu rocznym.

 

Gwałtowny wzrost w Europie

W pierwszym kwartale 2021 r. przychody Xiaomi z rynków zagranicznych wzrosły o 50,6% rok do roku do 37,4 mld RMB. Udział rynkowy Xiaomi w pierwszym kwartale uplasował się w pierwszej piątce firm produkujących smartfony pod względem dostaw w 62 krajach i regionach na świecie, a w 12 krajach i regionach był numerem 1. Xiaomi poprawiło swoją pozycję na kluczowych rynkach. Według Canalys, w pierwszym kwartale 2021 roku firma po raz pierwszy znalazła się w pierwszej dwójce w Europie po wzroście sprzedaży smartfonów o 85,1% rok do roku, co pozwoliło nam utrzymać udział w rynku na poziomie 22,7%.

 

Xiaomi po raz drugi z rzędu zajęło 1. miejsce w Europie Wschodniej, ponieważ liczba sprzedanych smartfonów wzrosła o 81,8% w porównaniu z rokiem ubiegłym, co pozwoliło osiągnąć 32,5% udziału w rynku. Xiaomi po raz pierwszy zajęło również pierwsze miejsce w Rosji z udziałem w rynku wynoszącym 32,1%.

 

Grupa utrzymała pozycję lidera w Europie Zachodniej, gdzie jej udział w rynku wzrósł do 16,6% dzięki wzrostowi liczby sprzedanych smartfonów o 89,3% rok do roku. Grupa zajęła pierwsze miejsce w Hiszpanii po raz piąty z rzędu, osiągając udział w rynku na poziomie 35,1%. Ponadto, pozycja rynkowa Xiaomi wzrosła do 2. miejsca we Włoszech, utrzymała 3. miejsce w Niemczech i Francji oraz po raz pierwszy weszła do pierwszej piątki w Wielkiej Brytanii, a wszystko to przy wzroście sprzedaży przekraczającym 90% rok do roku. Ponadto, Xiaomi po raz 14 z rzędu zajęło pierwsze miejsce w Indiach pod względem liczby sprzedanych smartfonów, gdzie jego udział w rynku wynosi 28,3%.

 

Według Canalys, pozycja Xiaomi w Ameryce Łacińskiej wzrosła do 3. miejsca, ponieważ liczba sprzedanych smartfonów wzrosła o 161,7% rok do roku i osiągnęła 11,5% udziału w rynku. Ponadto, Xiaomi zajęło 3. miejsce na Bliskim Wschodzie, gdzie liczba sprzedanych smartfonów wzrosła o 87,8% rok do roku. Z kolei w Afryce Xiaomi zajęło miejsce nr 4, liczba sprzedanych smartfonów wzrosła o 191% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Według stanu na 31 marca 2021 r. Xiaomi nawiązało również współpracę z ponad 150 operatorami na całym świecie.

 

Innowacje technologiczne jako podstawa lepszego życia

Nieustanne dążenie Xiaomi do wprowadzania najnowocześniejszych technologii i innowacji stanowi podstawę rozwoju i wzrostu Grupy. W pierwszym kwartale 2021 roku Grupa odnotowała wydatki na badania i rozwój w wysokości 3,0 miliardów RMB, co stanowi wzrost o 61,0% w stosunku do pierwszego kwartału roku poprzedniego. Grupa umożliwia zwiększenie wytrzymałości, superszybkie ładowanie i solidniejszą wydajność produktów. Innowacje te są świadectwem nieustannych wysiłków w kierunku odkrywania i przesuwania granic innowacji technologicznych. W przyszłości Grupa nadal będzie zwiększać nakłady na badania i rozwój oraz zatrudniać globalne talenty technologiczne w celu nieustannego dążenia do innowacji w zakresie podstawowych technologii oraz inteligentnej produkcji.

 

https://itreseller.pl/finlandia-wydala-przepisy-regulujace-kluczowa-kwestie-co-jest-a-co-nie-jest-elementem-krytycznej-infrastruktury-telekomunikacyjnej/