Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Xiaomi opublikowało wyniki finansowe za trzeci kwartał 2019 roku. Zysk netto w pierwszych trzech kwartałach większy niż całkowity zysk netto w ubiegłym roku.

Xiaomi Corporation opublikowało dzisiaj wyniki finansowe za trzeci kwartał 2019 roku. W tym okresie przychody firmy wzrosły o 5,5proc.  r/r, do 53,7 miliarda CNY. Oznacza to, że przychody w tym okresie były najwyższe od momentu powstania spółki. Skorygowany zysk netto wyniósł 3,5 mld CNY, co oznacza wzrost o 20,3 proc.  r/r. Całkowity skorygowany zysk netto w pierwszych trzech kwartałach wyniósł 9,2 miliarda CNY, czyli więcej niż całkowity zysk netto w ubiegłym roku.

 

Najważniejsze dane finansowe:

  • Całkowite przychody wyniosły około 53,7 mld CNY, co oznacza wzrost o 5,5 proc. r/r;
  • Zysk brutto wyniósł około 8,2 mld CNY, co oznacza wzrost o 25,2 proc.  r/r;
  • Zysk netto skorygowany (bez zastosowania MSSF) wyniósł około 3,5 mld CNY, co oznacza wzrost o 20,3 proc.  r/r;
  • Zysk z jednej akcji wyniósł 0,106 CNY.

 

Rynek smartfonów

W trzecim kwartale firma Xiaomi sprzedała 32,1 mln smartfonów. Według firmy badawczej Canalys dało jej to 4 miejsce w globalnym rankingu.

 

“Dzięki dobrej kondycji finansowej i rentowności firmy jesteśmy gotowi wykorzystać ogromne możliwości rynkowe, które pojawią się w wyniku powszechnego przyjęcia technologii 5G.  Planujemy wprowadzić co najmniej 10 modeli smartfonów 5G w 2020 roku.” – powiedział Lei Jun, CEO Xiaomi.

 

Rynek IoT

Według danych z 30 września 2019, do platformy IoT Xiaomi było podłączonych 213 mln urządzeń (nie wliczając laptopów i telefonów). Był to wzrost o 62 proc. r/r. Liczba użytkowników, która miała pięć lub więcej urządzeń Xiaomi (nie wliczając laptopów i telefonów) wzrosła do 3,5 mln, był to wzrost o 78,7 proc. r/r. W trzecim kwartale 2019 r. przychody z działalności związanej z IoT i produktami lifestyle wzrosły o 44,4 proc. r/r do 15,6 mld CNY, a udział przychodów stopniowo wzrastał z 21,3% w trzecim kwartale 2018 r. do 29,1 proc. w trzecim kwartale bieżącego roku.

 

Rynek TV

Światowe dostawy inteligentnych telewizorów Xiaomi osiągnęły poziom 3,1 miliona sztuk, co oznacza wzrost o 59,8 proc. r/r. Według All View Cloud (AVC), w trzecim kwartale 2019 r., Xiaomi uplasowało się na 1. miejscu pod względem dostaw telewizorów w Chinach kontynentalnych, z 16,9 proc. udziałem w rynku. Ponadto Xiaomi, w tym okresie, znalazło się w TOP5 pod względem dostaw telewizorów na świecie.

 

Rynki poza Chinami

Xiaomi w trzecim kwartale, według firmy badawczej Canalys, znalazło się w pierwszej piątce w ponad 40 krajach i regionach pod względem dostaw smartfonów. Europa Zachodnia jest kluczowym rynkiem dla Xiaomi w 2019 r, gdzie firma uplasowała się na 4 pozycji pod względem dostaw smartfonów ze wzrostem 90,9 proc. r/r. Ponadto Xiaomi zajęło 1. miejsce pod względem dostaw telefonów na otwartym rynku oraz na 2. miejscu na całym hiszpańskim rynku, z ogólnym udziałem na poziomie 22,9 proc., co oznacza wzrost o 63,7 proc. r/r.

 

Xiaomi w Polsce

Według firmy badawczej Canalys udział Xiaomi w polskim rynku smartfonów, w trzecim kwartale 2019 roku, wyniósł 14 procent. Firma osiągnęła 72 procent wzrost r/r.