Xiaomi podaje wyniki za pierwszą połowę roku. Chiński gigant technologiczny osiągnął wzrost pomimo sytuacji pandemicznej i utrudnień w globalnych łańcuchach dostaw.

Xiaomi opublikowało wyniki za pierwszą połowę roku oraz drugi kwartał roku. Chiński producent, ponownie, ma powody do zadowolenia. Nie tylko jest liderem w naszym regionie, ale globalnie przynosi niemałe zyski. I stale rośnie.

 

W pierwszej połowie roku całkowite przychody Xiaomi wyniosły 103,24 mld juanów. Oznacza to wzrost o 7,9% rok do roku. Ponadto w drugim kwartale 2020 roku, zysk firmy wyniósł 4,49 mld juanów, co pozwoliło odnotować wzrost o 129,8% rok do roku oraz 108% w stosunku do poprzedniego kwartału.

 

Najważniejsze dane finansowe za pierwszą połowę 2020 roku:

  • Całkowite przychody wyniosły 103,24 mld juanów, wzrost o 7,9% r/r, przebijając konsensus rynkowy;
  • Zysk brutto wyniósł 15,26 mld juanów, wzrost 22,3 r/r;
  • Zysk wyniósł 6,65 mld juanów, wzrost 29,3% r/r, przebijając konsensus rynkowy;
  • Zysk netto nieskorygowany o MSSF wyniósł około 5,67 mld, spadek o 0,7% r/r, przebijając konsensus rynkowy;
  • Zysk na jednej akcji wyniósł 0,279 juana.

 

Najważniejsze dane finansowe za drugi kwartał 2020 roku:

  • Całkowite przychody wyniosły około 53,54 mld juanów, wzrost 3,1% i 7,7% kwartał do kwartału (kw./kw.);
  • Zysk brutto wyniósł około 7,7 mld juanów, wzrost o 6,1% r/r i 1,9% kw./kw.;
  • Zysk za ten okres wyniósł około 4,49 mld juanów, wzrost o 129,8% r/r oraz 108% kw./kw.;
  • Zysk netto nieskorygowany o MSSF wyniósł około 3,37 mld juanów, w dół o 7,2% r/r, wzrost o 46,6% kw./kw.;
  • Zysk na akcji wyniósł 0,189 juana.

 

Dane NBP z 26.08 – 1 juan ~ 0,54 PLN;

1 juan ~0,15 USD

 

Segment smartfonów

Przychody firmy z segmentu smartfonów, w pierwszej połowie 2020 roku, wyniosły 61,952 mld juanów i 31,628 mld juanów w drugim kwartale. W drugim kwartale roku na rynek trafiło 28,3 mln urządzeń. Według firmy badawczej Canalys, w drugim kwartale 2020 roku, Xiaomi było czwartym producentem smartfonów na świecie, z udziałem w rynku 10,1%. Poza Chinami, w drugim kwartale 2020 roku, dostawy smartfonów premium, których cena wynosiła 300 EUR lub więcej, wzrosły o 99,2%. Dzięki większemu udziałowi w sprzedaży smartfonów ze średniej i wyższej półki, średnia cena sprzedaży („ASP – average selling price”) urządzeń zwiększyła się o 11,8% r / r i 7,5% kw./kw.

 

Konstrukcje takie jak topowy Xiaomi Mi 10 Ultra wyraźnie pokazują, że chiński producent walczy nie tylko ceną, ale i jakością i możliwościami urządzeń (fot. Xiaomi)

 

W sierpniu 2020 r. Xiaomi zaprezentowało Mi 10 Ultra, który w teście DXOMARK uzyskał wynik 130 punktów, co dało mu pozycję lidera. Podczas pierwszych 10 minut sprzedaży smartfonu firma uzyskała przychód wynoszący 400 milionów juanów. Ponadto Xiaomi uruchomiło swoją inteligentną fabrykę, w której w budowę zainwestowało 600 mln juanów. Mi 10 Ultra jest pierwszym masowo produkowanym tam, high-endowym smartfonem.

 

Segment IoT

Przychody z segmentu Internetu Rzeczy (IoT) i produktów lifestylowych wyniosły 28,237 mld juanów w pierwszej połowie i 15,253 mld juanów w drugim kwartale 2020 r. Globalne dostawy telewizorów Xiaomi wyniosły 2,8 mln sztuk, osiągając wzrost rok do roku, pomimo spadku na rynku w segmencie telewizorów. Według danych All View Cloud („AVC”), w drugim kwartale 2020 r. Xiaomi w Chinach kontynentalnych było największym dostawcą telewizorów szósty kwartał z rzędu i uplasowało się w pierwszej piątce na świecie.

 

Xiaomi należy też do czołowych graczy na rynku smart home (fot. Xiaomi)

 

Na dzień 30 czerwca 2020 r. liczba podłączonych urządzeń IoT (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) do platformy IoT Xiaomi wyniosła około 271,0 mln sztuk, co stanowi wzrost o 38,3% rok do roku. Liczba użytkowników, którzy mają pięć lub więcej urządzeń podłączonych do platformy IoT Xiaomi (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) wzrosła do ponad 5,1 mln, co stanowi wzrost rok do roku o 63,9%. Mi Home App miało 40,8 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, co stanowi wzrost rok do roku o 34,1%, w tym klienci, którzy nie używają smartfonów Xiaomi stanowili 67,9%.

 

Pomimo trudności, biznes na rynkach zagranicznych stale rośnie

Dochody z rynków zagranicznych w pierwszej połowie 2020 roku wyniosły 48,861 mld juanów natomiast w drugim kwartale 24,029 mld juanów. Według Canalys, w drugim kwartale 2020 r. Xiaomi, pod względem udziału w dostawach smartfonów, plasowało się w pierwszej piątce w 50 krajach i regionach, a na 25 rynkach znalazło się w pierwszej trójce.

 

Wpływ pandemii COVID-19

W drugim kwartale 2020 r. pandemia COVID-19 w różnym stopniu wpłynęła na globalne działania Xiaomi. W kwietniu i maju 2020 r. na kilku kluczowych rynkach wprowadzono rygorystyczne obostrzenia, co miało duży wpływ na sprzedaż. Wraz ze stopniowym znoszeniem ograniczeń, sprzedaż wyraźnie wzrosła.

 

W Indiach, począwszy od końca marca, wprowadzono restrykcyjne środki zapobiegawcze, co znacząco wpłynęło na sprzedaż w tym okresie. Indie stopniowo zniosły ograniczenia w drugim kwartale 2020 r. i popyt zaczął rosnąć. W lipcu 2020 r. średnia dzienna liczba aktywacji nowych smartfonów w Indiach powróciła do 72% wyniku odnotowanego w styczniu przed pandemią. W lipcu 2020 r., z wyłączeniem Indii, średnia dzienna liczba aktywacji nowych smartfonów zagranicą osiągnęła 120% poziomu, w porównaniu do stycznia tego roku (przed wybuchem światowej pandemii).

 

https://itreseller.pl/itrnewfenomen-marki-xiaomi/