Xiaomi podało wyniki za trzeci kwartał. Stabilny wzrost całości, ale platforma IoT producenta rośnie o ponad 33%.
Xiaomi podało nieco mniejszy niż oczekiwano wzrost przychodów w trzecim kwartale. Wyniósł on niemało, bo 8,2%, jednak analitycy oczekiwali więcej. Całkowita sprzedaż wzrosła do 78,06 miliardów juanów w kwartale lipiec-wrzesień, przy czym firma analitycy oczekiwali 79,20 miliarda juanów.
Xiaomi ogłosiło wyniki finansowe za trzeci kwartał 2021 r. Całkowite przychody osiągnęły 78,1 miliarda juanów (10 miliardów EUR), co stanowi wzrost o 8,2% rok do roku, podczas gdy skorygowany zysk netto osiągnął 5,2 miliarda juanów (700 milionów euro), co z kolei oznacza wzrost o 25,4% rok do roku. Co ciekawe, przychody z usług internetowych wzrosły o 27,1% i osiągnęły wysokość 7,3 miliarda juanów.
Jak podaje Xiaomi, na dzień 22 listopada 2021 r. liczba globalnych aktywnych użytkowników systemu MIUI przekroczyła 500 milionów. Od początku 2021 r. globalny MIUI zyskiwał około 100 milionów nowych, aktywnych użytkowników miesięcznie, a liczba aktywnych użytkowników miesięcznie w Chinach wzrosła o 18,65 miliona. Liczba podłączonych urządzeń na platformie Xiaomi AIoT po raz pierwszy przekroczyła 400 milionów, ze wzrostem o 33,1% rok do roku.
Globalne dostawy smartfonów Xiaomi osiagneły 146 milionów sztuk. Wśród nich dobrze radziły sobie urządzenia z wyższej półki. W pierwszych trzech kwartałach 2021 r. Xiaomi dostarczyło prawie 18 milionów urządzeń skasyfikowanych jako telefony z wyższej półki wycenionych na co najmniej 3000 juanów (390 euro, 1960 zł) w Chinach i 300 dolarów lub więcej za granicą. To łącznie ponad 12% całej sprzedaży.
Także telewizory Xiaomi notują świetne rezultaty. W trzecim kwartale dostarczono 3 miliony sztuk telewizorów. Stawia to firmę na pierwszym miejscu w Chinach i piątym globalnie.
Prezes Xiaomi, Xiang Wang, informując o wynikach, nawiązał do aktualnych problemów z dostawami w całej branży elektroniku użytkowej. Powiedział, że firma „ciężko pracuje”, aby zapewnić dostawy smartfonów na rynki zagraniczne i dodał, że spodziewa się, że niedobory utrzymają się w pierwszej połowie przyszłego roku. Prezes Xiang Wang przewiduje, że Xiaomi „utrzyma bardzo wysoki wzrost” w 2022 roku.