Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Xiaomi prezentuje wyniki finansowe za III kwartał

Firma odnotowała rekordowy poziom przychodów, zaliczając trzeci z rzędu kwartał dynamicznego wzrostu. W III kwartale 2024 r. przychody Xiaomi osiągnęły 92,5 mld RMB, co oznacza wzrost o 30,5% rok do roku. Skorygowany zysk netto osiągnął 6,3 mld RMB, utrzymując historycznie wysoki poziom. Marża zysku brutto była równa 20,4%.

Trzy główne obszary działalności marki – smartfony, produkty IoT (Internet of Things) i lifestyle oraz usługi internetowe – osiągnęły przychody w kwotach odpowiednio 47,5 mld RMB, 26,1 mld RMB i 8,5 mld RMB. Przychody ze sprzedaży inteligentnych pojazdów elektrycznych („EV”) i innych nowych inicjatyw opiewały na 9,7 mld RMB. Ogółem wyniki Xiaomi w III kwartale 2024 roku znacznie przekroczyły pierwotne szacunki.

W III kwartale aktywa Xiaomi nadal wykazywały tendencję wzrostową, osiągając nowy najwyższy poziom 151,6 mld RMB (na dzień 30 września 2024 roku). Globalne dostawy smartfonów Xiaomi osiągnęły poziom 43,1 miliona sztuk w III kwartale, co oznacza wzrost o 3,1% rok do roku.

Według analizy Canalys, globalne dostawy smartfonów Xiaomi znalazły się wśród trzech czołowych producentów smartfonów na świecie 17. kwartał z rzędu, z udziałem w rynku wynoszącym 13,8%. Jeśli chodzi o rynek dostaw smartfonów w Chinach, Xiaomi znajduje się na 4 pozycji, a udział firmy w rynku wzrósł o 1,2 punktu procentowego rok do roku, do poziomu 14,7%, co oznacza trzy kolejne kwartały wzrostu udziału w rynku.

Kategoria smartfonów w III kwartale 2024 odnotowała przychody w wysokości 47,5 mld RMB, o 13,9% więcej niż w ubiegłym roku.

Także dział produktów IoT i lifestyle’owych Xiaomi utrzymał silną dynamikę wzrostu w III kwartale, osiągając przychody w wysokości 26,1 mld RMB, co oznacza wzrost o 26,3% rok do roku. Marża zysku brutto osiągnęła rekordowy poziom 20,8%, uzyskując wzrost o 2,9 punktu procentowego rok do roku.

Według Canalys, globalna sprzedaż tabletów Xiaomi nadal szybko rosła, utrzymując pozycję nr 5 na świecie i nr 3 w Chinach. Z kolei sprzedaż produktów Xiaomi z kategorii wearables wzrosła o ponad 50% rok do roku, z czego dostawy smartwatchy oraz słuchawek TWS osiągnęły rekordowy poziom.

W minionym kwartale działalność związana z usługami internetowymi kontynuowała tendencję zwyżkową, a przychody wzrosły o 9,1% rok do roku do 8,5 mld RMB, osiągając rekordowy poziom. Marża zysku brutto usług internetowych osiągnęła 77,5%, co oznacza wzrost o 3,1 punktu procentowego rok do roku.