Xiaomi prezentuje wyniki finansowe za III kwartał

Firma odnotowała rekordowy poziom przychodów, zaliczając trzeci z rzędu kwartał dynamicznego wzrostu. W III kwartale 2024 r. przychody Xiaomi osiągnęły 92,5 mld RMB, co oznacza wzrost o 30,5% rok do roku. Skorygowany zysk netto osiągnął 6,3 mld RMB, utrzymując historycznie wysoki poziom. Marża zysku brutto była równa 20,4%.
Trzy główne obszary działalności marki – smartfony, produkty IoT (Internet of Things) i lifestyle oraz usługi internetowe – osiągnęły przychody w kwotach odpowiednio 47,5 mld RMB, 26,1 mld RMB i 8,5 mld RMB. Przychody ze sprzedaży inteligentnych pojazdów elektrycznych („EV”) i innych nowych inicjatyw opiewały na 9,7 mld RMB. Ogółem wyniki Xiaomi w III kwartale 2024 roku znacznie przekroczyły pierwotne szacunki.
W III kwartale aktywa Xiaomi nadal wykazywały tendencję wzrostową, osiągając nowy najwyższy poziom 151,6 mld RMB (na dzień 30 września 2024 roku). Globalne dostawy smartfonów Xiaomi osiągnęły poziom 43,1 miliona sztuk w III kwartale, co oznacza wzrost o 3,1% rok do roku.
Według analizy Canalys, globalne dostawy smartfonów Xiaomi znalazły się wśród trzech czołowych producentów smartfonów na świecie 17. kwartał z rzędu, z udziałem w rynku wynoszącym 13,8%. Jeśli chodzi o rynek dostaw smartfonów w Chinach, Xiaomi znajduje się na 4 pozycji, a udział firmy w rynku wzrósł o 1,2 punktu procentowego rok do roku, do poziomu 14,7%, co oznacza trzy kolejne kwartały wzrostu udziału w rynku.
Kategoria smartfonów w III kwartale 2024 odnotowała przychody w wysokości 47,5 mld RMB, o 13,9% więcej niż w ubiegłym roku.
Także dział produktów IoT i lifestyle’owych Xiaomi utrzymał silną dynamikę wzrostu w III kwartale, osiągając przychody w wysokości 26,1 mld RMB, co oznacza wzrost o 26,3% rok do roku. Marża zysku brutto osiągnęła rekordowy poziom 20,8%, uzyskując wzrost o 2,9 punktu procentowego rok do roku.
Według Canalys, globalna sprzedaż tabletów Xiaomi nadal szybko rosła, utrzymując pozycję nr 5 na świecie i nr 3 w Chinach. Z kolei sprzedaż produktów Xiaomi z kategorii wearables wzrosła o ponad 50% rok do roku, z czego dostawy smartwatchy oraz słuchawek TWS osiągnęły rekordowy poziom.
W minionym kwartale działalność związana z usługami internetowymi kontynuowała tendencję zwyżkową, a przychody wzrosły o 9,1% rok do roku do 8,5 mld RMB, osiągając rekordowy poziom. Marża zysku brutto usług internetowych osiągnęła 77,5%, co oznacza wzrost o 3,1 punktu procentowego rok do roku.