Xiaomi przy wsparciu ABC Data otwiera pierwszą w Polsce specjalną strefę sygnowana logo Xiaomi – Mi Zone w Arkadii.
Specjalna strefa sygnowana logo Xiaomi jest zlokalizowana w warszawskim centrum handlowym Arkadia. Mi Zone działa jednak nie tylko jako sklep, ale też jako showroom dla prawie czterdziestu produktów. Dzięki temu fani marki mogą zobaczyć i przetestować najnowsze smartfony oraz ekosystem, który tworzą równie wymyślne co praktyczne rozwiązania jak gogle wirtualnej rzeczywistości Mi VR Play, indukcyjne urządzenia do gotowania ryżu MiJia Induction Heating Pressure Rice lub oczyszczacze powietrza Mi Air Purifier.
Decyzja o otwarciu Mi Zone jest naturalną konsekwencją coraz większej popularności marki Xiaomi. Kiedy we wrześniu minionego roku ABC Data uruchamiała oficjalny kanał sprzedaży swojego partnera, w ofercie były trzy modele smartfonów. Dziś portfolio jest szersze i zróżnicowane. Najnowsze smartfony oraz akcesoria z logo Mi dostępne są w największych sieciach handlowych, a od niedawna także w kanale operatorskim. Od kwietnia do połowy maja sprzedano tyle produktów Xiaomi, ile w pierwszym kwartale 2017 r.
– Spodziewamy się, że dynamika sprzedaży utrzyma się na wysokim poziomie także w kolejnych kwartałach. Pozytywną rolę powinna odegrać oczywiście strefa Xiaomi. Zlokalizowana w największym centrum handlowym w Polsce będzie pełnić funkcję nie tylko sprzedażową, ale też edukacyjną i promocyjną, na czym mogą zyskać inne autoryzowane punkty sprzedaży Xiaomi. Tutaj wszakże chcemy prezentować najnowsze smartfony i akcesoria, które chcielibyśmy udostępniać także naszym partnerom. Dotyczy to choćby popularnego telefonu Mi Note 2 – mówi Ilona Weiss, Prezes Zarządu ABC Data.
Strefa smartfonów
Flagowy smartfon Xiaomi – Mi Note 2 – był dotychczas kierowany na rynki azjatyckie. Po dostosowaniu do polskich i unijnych standardów jest teraz dostępny także w Mi Zone. Zapewnia obsługę pasma B20, a więc także szybki dostęp do internetu poza większymi aglomeracjami. Telefon zachwyca wyglądem i wykonaniem. Boki ekranu są obustronnie zaokrąglone. Przód w 77 proc. pokrywa wyświetlacz OLED o rozdzielczości Full HD i przekątnej 5,7”. Mi Note 2 prezentuje również bardzo dobre parametry technologiczne. Tylne oko kamery ma matrycę o rozdzielczości 23 megapikseli, a przednie – 8 megapikseli. I jedno i drugie oferuje m.in. stabilizację obrazu podczas nagrywania wideo w rozdzielczości 4K. Pracę napędza procesor Qualcomm Snapdragon 821. Pamięć wynosi 6 GB RAM oraz 128 GB. Mocną stroną telefonu jest także bateria o pojemności 4070 mAh, więc telefon – dodatkowo wyposażony w funkcję szybkiego ładowania Quick Charge – powinien działać na jednym ładowaniu do dwóch dni. Mi Note 2 jest dostępny w Mi Zone za 2 999 PLN.
Ofertę uzupełniają m.in. najnowsze smartfony z serii Redmi: Redmi 4A wyposażony w pamięć 2 GB RAM i 32 GB (599 PLN), Redmi 4X I 3 GB RAM i 32 GB (899 PLN) oraz Redmi Note 4 I 3 GB RAM i 32 GB (1 099 PLN). Fani zainteresowani modelami z wyższej półki cenowej będą mogli nabyć także wciąż popularne Mi 5 oraz Mi MAX.
– Pracujemy oczywiście nad tym, aby jak najszybciej w Mi Zone oraz u naszych partnerów dostępne były także premierowe flagowce Xiaomi: Mi 6 oraz Mi MAX 2 – dodaje Łukasz Łyżwa, Xiaomi Product Director w ABC Data.
Strefa akcesoriów
Fani, którzy odwiedzą Mi Zone mogą przetestować także akcesoria tworzące wyjątkowy ekosystem Xiaomi. Do nabycia są m.in. głośniki Mi Bluetooth Speaker, przenośne ładowarki Xiaomi Mi Power Bank (10 000 mAh oraz 20 000 mAh), telewizyjne przystawki Mi BOX 4K, rozwiązania sieciowe Xiaomi Mi Router 3 oraz inteligentne opaski Mi Band 2.
Dużą popularnością powinny się cieszyć także inne urządzenia typu smart: kamera umożliwiająca szerokokątne nagrywanie Xiaomi MiJia Panoramic Camera, gogle wirtualnej rzeczywistości Mi VR Play, indukcyjne urządzenie do gotowania ryżu MiJia Induction Heating Pressure Rice, oczyszczacz powietrza Mi Air Purifier, odkurzacz Xiaomi Mi Robot Vacuum Cleaner lub oświetlenie Xiaomi Yeelight Bedside Lamp.
– W Mi Zone obecnie prezentujemy prawie 40 produktów Xiaomi. Tak duża liczba pozwoli zobrazować nie tylko kierunki rozwoju firmy, ale też filozofię Mi Home. Zakłada ona stworzenie domowej przestrzeni, w której za pomocą jednego smartfonu można zdalnie zarządzać m.in. ruterem, lampką, odkurzaczem, telewizyjną przystawką, oczyszczaczem powietrza, a nawet pojemnikiem do gotowania ryżu. Część wymienionych urządzeń jest już dostępnych w naszej ofercie. Inne pełnią funkcje tylko pokazowe, ale dążymy do tego, aby jak najszybciej pojawiły się także w sprzedaży. Zainteresowanie marką Xiaomi jest ogromne – przyznaje Łukasz Łyżwa.
Strefa pasjonatów
Potwierdzeniem są kwartalne wyniki sprzedaży. Po pierwszych trzech miesiącach br. w Polsce kupiono o 135 proc. więcej produktów niż w czwartym kwartale 2016 r. W drugim kwartale dynamika będzie mniejsza, ale wciąż imponująca. Do połowy maja sprzedano tyle produktów Xiaomi, ile w pierwszym kwartale 2017 r.
– Utrzymująca się na wysokim poziomie sprzedaż jest oczywiście konsekwencją coraz szerszego portfolio produktów oraz kanału sprzedaży. Ale czynnikiem decydującym o sukcesie Xiaomi jest także bardzo dobry współczynnik ceny do jakości. Duże znaczenia ma również inny fakt. Wokół Xiaomi działa imponująca rzesza pasjonatów, którzy są autentycznymi ambasadorami marki. Wiele firm może zazdrościć tak licznej i zaangażowanej społeczności. My jesteśmy za to wdzięczni. Dlatego otworzyliśmy Mi Zone z myślą także o polskich fanach Xiaomi – dodaje Łukasz Łyżwa.
Firmę Xiaomi założył w 2010 roku Lei Jun. Wierzy on, że technologia wysokiej jakości nie musi kosztować fortuny. W tym duchu też tworzymy i oferujemy niezwykłe urządzenia, oprogramowanie oraz usługi internetowe dla i z pomocą fanów Mi. Ich opinie uwzględniliśmy przy produkcji m.in. Mi Note Pro, Mi Note, Mi 5, Redmi Note 3, Mi TV czy Mi Band. Dzięki sprzedaży ponad 70 milionów smartfonów w 2015 r. i udostępnieniu swoich produktów w takich państwach jak Tajwan, Hong Kong, Singapur, Malezja, Filipiny, Indie, Indonezja i Brazylia, Xiaomi rozwija swoją działalność na całym świecie, stając się tym samym globalną marką. W Europie pierwszym i jak do tej pory jedynym oficjalnym źródłem jest ABC Data. Operatorem strefy MiZone jest firma Rolv Group Sp. z o.o.