Xiaomi – Rekordowe wyniki za drugi kwartał. Lei Jun, CEO Xiaomi zapowiada początek ekspansji, cel: dystrybucja 100 mln smartfonów w 2018 r.
Xiaomi – wiodący producent smartfonów, ogłosił dzisiaj, że w drugim kwartale 2017 roku przekazał do dystrybucji 23,16 mln telefonów na całym świecie. To 70% wzrost w porównaniu z poprzednim kwartałem i rekordowo wysoki wynik dla kwartalnej dystrybucji urządzeń producenta. Współzałożyciel i CEO Xiaomi Pan Lei Jun skomentował wynik w liście przesłanym dzisiaj do pracowników firmy: „Rynek smartfonów jest wysoce konkurencyjny, to dopiero początek naszej ekspansji. Aby kontynuować rozwój, musimy trzymać się naszych podstawowych wartości i nieustannie wprowadzać nowe rozwiązania. Naszym kolejnym celem jest dystrybucja 100 mln smartfonów w 2018 roku”
Xiaomi w drugim kwartale 2017 przekazał do dystrybucji 23,16 mln. smartfonów, co oznacza wzrost o 70% w stosunku do poprzedniego kwartału, co oznacza rekordowy poziom sprzedaży kwartalnych smartfonów firmy Xiaomi. Po dwóch latach wewnętrznej rekalibracji, Xiaomi po raz kolejny rozpoczął szybką trajektorię wzrostu. To naprawdę ważny kamień milowy dla firmy Xiaomi – do tej pory żadna inna firma smartfonów na całym świecie nie mogła wznowić wzrostu po spadku sprzedaży. Jak udało nam się to osiągnąć?
1. Bezustannie dążąc do innowacji technologicznych, dążąc do doskonałości operacyjnej z naszymi użytkownikami.
W ciągu ostatnich kilku lat konsekwentnie zwiększaliśmy naszą inwestycję w badania i rozwój. Obecnie inwestycje te przynoszą rezultaty. W lutym uruchomiliśmy Surge S1, nasz własny chipset zaprojektowany i opracowany we własnym zakresie, co stanowi przełom w naszych technologiach chipsetu. W naszych dążeniach do przełomowych przełomów technologicznych w innych elementach podstawowych smartfonów, takich jak aparat, ekran i bateria, nie poddawaliśmy się. W kwietniu uruchomiliśmy Mi 6, który ma podwójną konfigurację kamery optycznej, która ma wyjątkowe ujęcia portretowe. W maju uruchomiliśmy Mi Max 2, który osiągnął niesamowity 31-dniowy czas czuwania w trudności wytrzymałościowej. Są to praktyczne demonstracje naszych możliwości technologicznych. W zeszłym roku złożyliśmy wniosek o 7 071 patentów na całym świecie; Otrzymaliśmy 2,895, z czego połowa to patenty międzynarodowe.
Na początku bieżącego roku osobiście prowadziłem również komisję oceniającą jakość naszych produktów. Po wielu rozmowach wewnętrznych przedstawiliśmy plan naszego planu działania i utworzyliśmy dywizję skupiającą się wyłącznie na jakości produktu. Naszym celem jest zdobycie „żelaznej pięści” jakości!
Nasze odrodzenie następuje po latach niepowodzeń, które łącznie oznaczają najbardziej wymagający okres w naszej historii firmy. Sprzedaż smartfonów uległa zmiękczeniu, gdy walczyliśmy z dwoma przypadkami zaopatrzenia, które utrudniały nasz łańcuch dostaw przez kilka miesięcy. Możemy jednak wykorzystać ten czas jako okazję do przekalibrowania wielu aspektów naszej działalności. Nasze wyniki przesyłek w drugim kwartale odzwierciedlają udoskonalenia, jakie osiągnęliśmy w odniesieniu do dostaw naszych produktów.
2. Uaktualnienie do nowego modelu detalicznego, z powodzeniem integrując online z offline.
Jako firma internetowa, handel elektroniczny stanowi podstawę strategii detalicznej firmy Xiaomi. Chociaż nadal doskonalimy doświadczenie klienta w serwisie Mi.com, doceniamy również partnerstwo z innymi platformami. W tegorocznym festiwalu zakupów online „618” znalazł się na pierwszym miejscu pod względem sprzedaży smartfonów na stronie JD.com, Tmall i Suning.
Zrobiliśmy również duże postępy w naszej obecności offline. Od 7 lipca otworzyliśmy 123 chińskie sklepy Mi w Chinach. Każdy otwarty sklep otrzyma tak przytłaczającą recepcję, że nasze przychody na stopę kwadratową są teraz w branży. 8 lipca spodziewamy się otwarcia kolejnych 14 sklepów!
3. Eksplozjonalny wzrost naszej globalnej działalności w wyniku trzech lat inwestycji
Po trzech latach niezmiennego inwestowania w naszą globalną firmę, w tym roku okazało się, że firma Xiaomi stała się kolejnym zwycięzcą, ponieważ globalna firma przecina punkt przegięcia wybuchowego wzrostu.
Nasze wyniki w Indiach były szczególnie zachęcające – przychody w pierwszej połowie roku wzrosły o 328% w stosunku do roku ubiegłego i jesteśmy teraz marką # 2 na całym rynku smartfonów indyjskich. Redmi Note 4 stała się najlepiej wyposażonym smartfonem w kraju, a Xiaomi jest obecnie powszechnie uznawana za wiodącą markę. Gdzie indziej widzimy duże osiągnięcia w Indonezji, Rosji, na Ukrainie i w wielu innych krajach.
Konkurowanie ze światowym udziałem w rynku stanowi trzecią falę możliwości, która kształtuje chiński rynek smartfonów. Wynika to z pierwszej fali miejskich chińskich smartfonów i drugiej fali nowych użytkowników smartfonów z trzeciego i czwartego miasta w Chinach. Wykorzystanie tej okazji jest początkiem podróży Xiaomi jako firmy technologicznej na scenie globalnej.
Dlaczego byliśmy w stanie wznowić wzrost? Sekret leży w modelu biznesowym Xiaomi i naszych wartościach!
Xiaomi udowodniła sprężystość naszego modelu biznesowego w ciągu ostatnich 7 lat, zarówno dzięki naszym niewiarogodnym wzroście w pierwszych dniach, jak i naszym odwróceniu się do wzrostu po okresie ponownej kalibracji. Jesteśmy głęboko przekonani, że dopóki nadal będziemy zaprzyjaźniać się z naszymi użytkownikami, produkując ekscytujące produkty z cenami dostępnymi i pozostając wiernymi naszym podstawowym wartościom szczerości i pasji, nieuchronnie zdobędziemy użytkowników i rynek!
Dzisiejsze osiągnięcie nie jest łatwym wyczynem. Serdecznie dziękujemy wszystkim fanom Mi za zaufanie, jakie wprowadzili w nas przez lata. Jesteśmy wdzięczni naszym partnerom za ich wsparcie, a zwłaszcza do 13 000 pracowników firmy Xiaomi i ich rodziny.
Rynek smartfonów jest brutalnie konkurencyjny i podejmujemy tylko pierwsze kroki w naszej podróży. Aby kontynuować rozwój, musimy przestrzegać naszych podstawowych wartości i wprowadzać innowacje bezlitośnie. Musimy dać naszym inżynierom swobodę myślenia poza pudełkiem i zbadać bez strachu bez granic. Nie ograniczamy się do innowacji i inwestycji. W ciągu najbliższych 12 miesięcy będziemy musieli wynająć tysiące talentów badawczo-rozwojowych na potrzeby naszych smartfonów i dalej wspierać nasze możliwości w zakresie innowacji.
Na początku roku powiedziałem wszystkim, że za nami najtrudniejsze czasy. Stworzyłem też cel na rzecz dochodów w wysokości 100 miliardy miliardów RMB za rok. Jestem teraz przekonany, że możemy osiągnąć ten cel. Właśnie się zaczął nowy rozdział dla Xiaomi, a przed nami wiele możliwości. Nasza przyszłość jest tak duża jak konstelacje i poza nią.
Na koniec dodajmy kolejny pokorny cel: wysyłanie 100 milionów smartfonów w 2018 roku! – tymi odważnymi słowami zakończył swój list Lei Jun, CEO Xiaomi.
W Europie pierwszym i jak do tej pory jedynym oficjalnym źródłem jest ABC Data S.A.