Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Xiaomi zajmuje drugie miejsce po Samsungu w sprzedaży smartfonów w sierpniu

Chińscy producenci smartfonów zwiększają swoją obecność na rynku globalnym, zwracając uwagę unikalnymi modelami premium, aby zmniejszyć lukę konkurencyjną z czołowymi graczami Samsung i Apple. 

W sierpniu chińska firma Xiaomi zajęła drugie miejsce pod względem globalnych miesięcznych wolumenów sprzedaży po raz pierwszy od trzech lat, pokonując Apple, jak podała w czwartek firma Counterpoint Research. Samsung Electronics utrzymał pierwsze miejsce.

Sierpień jest zwykle postrzegany jako najsłabszy miesiąc Apple’a w roku, biorąc pod uwagę, że firma zwykle wprowadza na rynek swoje nowe generacje iPhone’ów w październiku.

Xiaomi to jedna z najszybciej rozwijających się marek w pierwszej połowie tego roku. Zanotowała 22% wzrost wolumenu sprzedaży w ujęciu rocznym.

„Zdobycie przez Xiaomi drugiego miejsca jest symbolem bardziej znaczącego trendu na globalnym rynku smartfonów. Ponieważ urządzenia zbliżają się do siebie pod względem technologii i ceny, konkurencja wśród najlepszych marek nigdy nie była większa – stwierdził w swojej analizie market tracker. – Dzięki nowym czynnikom kształtu (składane) i generatywnym funkcjom AI pomagającym markom różnicować swoje oferty, ekosystem urządzeń, projekt produktu oraz strategia marketingowa i badania pozostają tak samo ważne jak zawsze, o czym świadczy ostatni wzrost Xiaomi”.

Firma, która w 2022 r. zmagała się z poważnymi problemami z dostawami, przyjęła „szczuplejszą strategię produktu”, aby stworzyć jeden model bohatera w każdym przedziale cenowym, jednocześnie docierając do nowych rynków i konsolidując swoje pozycje na istniejących rynkach, powiedział Tarun Pathak, dyrektor ds. badań w Counterpoint Research.

W obliczu rosnącej konkurencji Samsung rozszerza swoje funkcje Galaxy AI dla starszych i tańszych linii smartfonów. Kiedy Apple wprowadziło w piątek swoją najnowszą serię iPhone 16 z rozczarowującymi zamówieniami przedpremierowymi, wprowadzenie na rynek składanego smartfona Huawei Mate XT tego samego dnia wywołało szaleństwo. W środę po południu składany smartfon, którego cena zaczynała się od 2800 USD, wygenerował ponad 6,3 miliona rezerwacji na platformie e-commerce Vmall firmy.

Postęp Huawei w dziedzinie składanych smartfonów jest wspierany głównie przez popyt na rynku chińskim. Według market trackera sprzedaż składanych smartfonów w Chinach w drugim kwartale wzrosła o 102% w porównaniu z rokiem poprzednim, a Huawei przejął 42% wolumenu sprzedaży.