Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

YouTube by konkurować z TikTok, zamierza dać twórcom Shortów 45% ze sprzedaży reklam

Należący do Google serwis streamingowy ogłosił we wtorek, że wprowadzi reklamy w swoich materiałach wideo Shorts i da twórcom wideo 45% przychodów.

Youtube od pewnego czasu nie może znaleźć sposobu na skuteczną konkurencję z TikTok, który to rozpoczął swoją działalność jako serwis, gdzie użytkownicy wrzucali proste filmiki z materiałami tanecznymi i lip-syncami. Aktualnie portal odwiedza około miliard osób miesięcznie.

Pod koniec 2020 roku YouTube wprowadził ofertę Shorts, minutowe filmy, które podobno przyciągają ponad 1,5 miliarda widzów miesięcznie. Co więcej, w kwietniu YouTube utworzył fundusz o wartości 100 milionów dolarów, aby zachęcić twórców do tworzenia krótkich filmów w celu zatrzymania utalentowanych twórców. Nowy plan podziału przychodów, o którym jako pierwszy poinformował New York Times, ma być większym i trwalszym wabikiem niż fundusz i czymś, z czym TikTok musi się jeszcze zmierzyć.

YouTube dzieli się mniejszą częścią sprzedaży z twórcami Shorts, aby zrównoważyć swoje znaczne inwestycje w rozwój funkcji, powiedziała wiceprezes Tara Walpert Levy.

Google wygenerował 14,2 miliarda dolarów w sprzedaży reklam na YouTube w pierwszej połowie tego roku, co stanowi wzrost o 9% w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku.