YouTube próbuje zablokować blokady reklam w ramach nowego projektu

Google próbuje zablokować aplikacje do blokowania reklam, wygląda na to, że YouTube może zacząć blokować ad-blockery.

Użytkownik Reddit o nicku Sazk100 opublikował zrzut ekranu nowego komunikatu na YouTube, informującego, że ad-blockery nie są już dozwolone na stronie. W rezultacie użytkownik nie mógł oglądać filmów. Po otrzymaniu powiadomienia YouTube dał Sazk100 dwie opcje: 1) wyłączyć ad-blocker lub 2) kupić subskrypcję YouTube Premium. Wygląda to na prawdziwe powiadomienie, a nie żart. Moderatorzy Reddit twierdzą, że pracownik YouTube skontaktował się z nimi, potwierdzając jego autentyczność. Inne źródła donoszą, że przedstawiciel YouTube powiedział, że firma prowadzi mały eksperyment, zachęcający użytkowników z ad-blockerami do wyświetlania reklam lub wypróbowania YouTube Premium.

Nie wiadomo, jak daleko sięga ten eksperyment, ani czy YouTube oficjalnie wdroży te plany. Zadaliśmy firmie te pytania, ale przedstawiciel udzielił nam tego samego komentarza, że to wszystko jest „eksperymentem” – powiedział moderator Reddit.

Warto zauważyć, że Google przeprowadza wiele testów reklamowych, takich jak ostatnie wprowadzenie zintegrowanych reklam do kont Gmail. Ludzie zwykle nie są z nich zadowoleni.

Przez ostatnie kilka lat Google toczy wojnę z oprogramowaniem blokującym reklamy. Wczesnym 2016 roku firma faktycznie zbanowała ad-blockery ze swojego Sklepu Play, ale niedługo potem odwróciła swoją decyzję. To jednak nie powstrzymało Google przed próbami zapewnienia nam codziennych dawek reklam. W zeszłym roku aplikacje VPN na Androida, które nie używały API VPNService, zostały zbanowane ze Sklepu Play, ponieważ utrudniały reklamę.

Nie myślcie, że rozszerzenia przeglądarki są bezpieczne. Google pracuje nad trzecią wersją swojego API Manifest, które może uniemożliwić działanie narzędzi prywatności, takich jak uBlock Origin, ponieważ usuwa „kluczowe uprawnienia do odczytu i modyfikacji danych”.

Co ciekawe, nawet organy regulacyjne zalecają blokowanie reklam w internecie. Inwazyjna reklama online jest tak uciążliwa, że nawet FBI zaleca ludziom instalowanie ad-blockerów. – dodaje Moderator Reddita