YouTube rozszerza funkcje zakupowe w trakcie trwania reklam
YouTube wprowadza funkcje zakupowe do swojego odpowiednika Tik Toka, czyli YouTube Shorts. Firma tak szuka dywersyfikacji strumienia przychodów ściśniętego przez spadek wydatków na reklamę.
Sprzedaż reklam w należącym do Alphabet YouTube spadła do 7,07 mld dolarów w trzecim kwartale z 7,2 mld dolarów rok wcześniej, ponieważ niektórzy reklamodawcy wycofali się z wydatków na reklamę w obliczu spowolnienia gospodarczego. Serwis streamingowy również testuje nowe systemy prowizji dla influencerów, którzy sprzedają produkty poprzez linki w filmach.
Raport pojawił się kilka miesięcy po tym, jak YouTube ujawnił nowy sposób dla twórców, aby zarabiać pieniądze na krótkich formach wideo, wprowadzając reklamy na swojej funkcji wideo Shorts i dając twórcom wideo 45% przychodów.
Dominująca w internecie platforma wideo ma problemy z konkurowaniem z serwisem TikTok, aplikacją, która rozpoczęła swoją działalność od hostingu filmów z synchronizacją ust i tańcem, a następnie rozrosła się do 1 miliarda miesięcznych użytkowników.