Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

YouTube wprowadza tańszy abonament bez reklam

YouTube udostępnił właśnie amerykańskim użytkownikom nowy plan subskrypcji. Usługa kosztować będzie 7,99 dolarów miesięcznie.

Aby wyjść naprzeciw konkurencji takiej jak Netflix czy Disney, YouTube postanowił oddać w ręce amerykańskich użytkowników nowy plan subskrypcyjny. Plan Premium Lite przeznaczony jest dla tych osób, które nieczęsto słuchają muzyki, czy oglądają teledyski. Nie zlikwiduje bowiem reklam w tych właśnie materiałach. Reklam nie uświadczymy jednak w przypadku większości filmów.

Amerykańscy użytkownicy mają już do dyspozycji plan, w którym za 10,99 dolarów miesięcznie mogą cieszyć się muzyką bez reklam, jednak nie filmami bez reklam. Nowy plan jest więc w zasadzie odwrotnością wspomnianego. Nowa opcja zaspokaja zapotrzebowanie, które YouTube zauważa od kilku lat wśród użytkowników, którzy już płacą za inne subskrypcje strumieniowego przesyłania muzyki. Dynamika ta jest szczególnie widoczna w Stanach Zjednoczonych, gdzie rynek jest prowadzony przez Spotify i oferty streamingowe od Apple i Amazona.

John Harding, wiceprezes ds. inżynierii, powiedział, że głównym celem nowego planu jest dotarcie do „znacznie większej grupy osób”, które w przeciwnym razie nie rozważałyby płacenia za YouTube:

„Nie czuliśmy, żeby naprawdę udało nam się dopasować poziom dla użytkowników, którzy nie potrzebują treści muzycznych, więc stąd ta zmiana.”

Firma rozpoczęła testowanie Premium Lite już w zeszłym roku w Australii, Niemczech i Tajlandii. Jak się okazało, użytkownicy, którzy wykupili plan, częstokroć po chwili przechodzili na plan Premium, a więc taki, który pozbawia reklam wszystkie materiały w serwisie YouTube. Idea, jak więc widać – sprawdza się doskonale. Dziś YouTube ogłosiło dodatkowo, że w ciągu roku przybyło aż 25 milionów subskrybentów, co na ten moment daje liczbę 125 milionów abonentów.