Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Zaledwie co drugi pracownik wie o planach awaryjnych IT w firmie, wynika z badania G DATA CyberDefense

Tylko co drugi pracownik zna plany postępowania w przypadku incydentu związanego z cyberbezpieczeństwem w swoim przedsiębiorstwie. Badania G DATA CyberDefense wykazały, że duże firmy są lepiej przygotowane na sytuacje awaryjne systemów informatycznych niż małe.

Firmy i ich pracownicy nie są odpowiednio przygotowani na awarie informatyczne. Potwierdzają to aktualne badania „Cyberbezpieczeństwo w liczbach” autorstwa G DATA CyberDefense, Statista i brand eins. Tylko co drugi pracownik wie, co robić w przypadku incydentu związanego z zagrożeniem bezpieczeństwa zasobów informatycznych. Istnieje również pilna potrzeba nadrobienia zaległości w zakresie działań, które powinno się wdrożyć w sytuacjach kryzysowych, aby zmniejszyć szkody.

Co robić w przypadku pożaru? Na to pytanie umie odpowiedzieć każdy pracownik firmy. Plany ewakuacji i oznakowanie wyjść awaryjnych wskazują najszybszą drogę ucieczki. Natomiast co robić w sytuacji zagrożenia informatycznego, wie już tylko co druga osoba. W ankiecie na temat „Cyberbezpieczeństwo w liczbach” przeprowadzonej przez G DATA, Statista i brand eins tylko około 51 procent pytanych stwierdziło, że zna opracowane przez firmę procedury postępowania w sytuacjach zagrożeń cybernetycznych. To, jak dobrze firmy są przygotowane na problemy cyberbezpieczeństwa zależy również od wielkości przedsiębiorstwa. Około 64 proc. ankietowanych w dużych firmach (zatrudniających ponad 1000 pracowników) odpowiedziało TAK na pytanie, czy znają procedury postępowania w przypadku incydentów bezpieczeństwa informatycznego. W małych firmach, zatrudniających poniżej 50 pracowników, mniej niż jedna trzecia personelu wie, co robić w przypadku incydentu związanego z cyberbezpieczeństwem.

Istnieje również pilna potrzeba nadrobienia zaległości w zakresie działań, które powinno się wdrożyć w sytuacjach kryzysowych, aby zmniejszyć szkody.

 

Ryzyko cyberataku na firmę jest obecnie znacznie bardziej prawdopodobne niż wybuch pożaru w jej obiektach. Moim zdaniem firmy, które nie opracowały procedur, planów i działań koniecznych do wdrożenia w takich przypadkach, postępują nierozważnie, ponieważ ktoś, kto jest dobrze przygotowany na incydenty związane z bezpieczeństwem informatycznym będzie w stanie szybciej zareagować i zmniejszyć swoje straty. – Andreas Lüning Współzałożyciel i członek zarządu G DATA CyberDefense.

 

Komunikacja odgrywa kluczową rolę

Bliższe przyjrzenie się tematowi pokazuje, że firmy mają wiele do nadrobienia w zakresie planów i procedur postępowania w przypadku incydentów związanych z cyberbezpieczeństwem. Tylko 53,8% ankietowanych stwierdziło, że ich firma posiada plan odzyskiwania danych. A tylko 53,4% potwierdza, że​ w ich przedsiębiorstwach funkcjonują systemy zabezpieczenia infrastruktury danych. A przecież to są działania mające kluczowe znaczenie.

Na przykład, jeśli ktoś regularnie tworzy kopie zapasowe danych i przechowuje je tak, że nie ma do nich dostępu z sieci, to może w sytuacji awaryjnej zaimportować te dane do oczyszczonego systemu i szybciej wznowić działalność. Widoczne jest, że do komunikacji przywiązuje się niewielką wagę. Tylko 41,8 % badanych wie, że istnieją plany komunikacji wewnętrznej, a tylko 27,6 % ma świadomość funkcjonowania planów komunikacji zewnętrznej. Komunikacja odgrywa kluczową rolę przy uprzedzaniu i przeciwdziałaniu utracie reputacji firmy w przypadku, gdyby cyberprzestępcy opublikowali wykradzione dane klientów.

 

IT RESELLER nr. 348/2023 „Proponujemy niezrównaną wiarygodność – podkreśla w wywiadzie okładkowym Mariusz Ziółkowski, TD SYNNEX