Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Zarówno PlayStation 5, jak i Xbox Series X mają HDMI 2.1… ale przy tym różną przepustowość. Co to oznacza w praktyce?

Vincent Teoh z kanału HDTVTest zwrócił uwagę na interesującą rzecz. Pomimo iż w specyfikacji konsoli PlayStation 5 znajduje się HDMI 2.1, który to przepustowość popularnego interfejsu podniósł do 48 Gb/s, japońska konsola osiąga jedynie 32 Gb/s i nie jest to wina dołączonego kabla. 

Ekspert sprawdził obie konsole przy użyciu telewizora LG CX 48″ z obsługą HDMI 2.1. Xbox Series X osiąga przepustowość rzędu 40 Gb/s podczas gdy PS5 już tylko 32 GB/s. Jaki ma to wpływ na rozgrywkę? Przede wszystkim trudniej będzie o wysoką częstotliwość odświeżania w wysokiej rozdzielczości. W praktyce oznacza to, że podczas grania przy 120 Hz, konsola będzie musiała przełączyć się na podpróbkowanie chrominancji 4: 2: 2 (czyli, w pewnym uproszczeniu, wysyłanie mniej szczegółowych  informacji nt. kolorów niż podświetlenia), podczas gdy konsola Microsoftu jest w stanie utrzymać optymalny format 4: 4: 4.

Nie jest jasne, czy ta wada PS5 HDMI 2.1 jest ograniczeniem sprzętowym czy programowym. W tym drugim przypadku Sony mogłoby po prostu dokonać poprawki za pomocą aktualizacji oprogramowania. Rzecz w tym, że na chwilę obecną lista gier wspierająca 120 Hz na PS5 jest bardzo krótka. Problem jest więc, w dużej mierze, teoretyczny.

https://itreseller.pl/itrnewusluga-streamingu-gier-nvidia-geforce-now-nareszcie-trafia-na-urzadzenia-z-systemem-ios-uzytkownicy-ipadow-i-iphoneow-beda-mogli-wreszcie-zagrac-w-zaawansowane-gry/