Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Zdalne nauczanie znakomitym narzędziem do kształtowania umiejętności XXI wiek, jak zorganizować zdalne nauczanie oraz korzystać z cyfrowych zasobów informacji? Avaya przedstawia kluczowe aspekty.

W związku z utrzymywaniem się pandemii nowego koronawirusa firma Avaya opublikowała porady dla szkół i ośrodków edukacyjnych dotyczące organizacji zdalnego nauczania. W tej trudnej sytuacji placówki oświatowe na całym świecie zostały zmuszone do zawieszenia zajęć stacjonarnych i całkowite przejście na nauczanie zdalne. Wysokiej jakości edukacja zajmuje ważne miejsce na liście potrzeb rodziców, zaraz po dbaniu o bezpieczeństwo i dobro dziecka. Jednak zdalne nauczanie nie może polegać tylko na mechanicznym przeniesieniu zajęć z klasy do Internetu.

 

Nauczanie na odległość – którego nie należy mylić z edukacją domową – wykorzystuje technologie cyfrowe do możliwie skutecznego przekazywania wiedzy bez osobistego kontaktu nauczyciela z uczniem. W ostatnich latach dziedzina ta rozwijała się bardzo dynamicznie z uwagi na powszechną dostępność szerokopasmowego Internetu, inteligentnych urządzeń i cyfrowych narzędzi do współpracy. A ponieważ wybuch pandemii nowego koronawirusa zagroził ciągłości edukacji ponad 1,4 mld uczniów na całym świecie, nauka na odległość stała się absolutnie niezbędna, żeby zapobiec powstaniu trudnej do usunięcia luki w ciągłości realizacji programów edukacyjnych.

 

1.    Zmiana norm społecznych

Do najważniejszych barier hamujących rozwój zdalnego nauczania można wymienić normy społeczne i postrzeganie tego typu formy nauki. Choć w wielu krajach o niskiej gęstości zaludnienia – jak Stany Zjednoczone czy Australia – różne formy zdalnego nauczania są praktykowane od ponad stu lat, w Polsce bywa ono traktowane jako synonim kształcenia pośledniej jakości, tym bardziej, że odległości w naszym kraju są na tyle niewielkie, że dotarcie do szkoły, choć czasem stanowi problem, rzadko jest barierą nie do pokonania. W efekcie brakuje nam kadr, które miałyby bezpośrednie doświadczenia z kształceniem na odległość, przygotowaniem metodyki nauczania oraz  materiałów spójnych z programem nauczania. Poza tym, każda przełomowa innowacja, która znacząco różni się od utrwalonego modelu, początkowo wywołuje niechęć i obawy. Choć większość z tych obaw nie ma oparcia w rzeczywistości i łatwo je rozwiać, wsparcie uczniów ze strony rodziców, nauczycieli i opiekunów odgrywa w tym momencie decydującą rolę.

 

“Na całym świecie gwałtownie rośnie zainteresowanie nauką na odległość, potrzebne są więc nowe normy społeczne dla wszystkich zainteresowanych stron. Rodzice zmuszeni są bardziej zaangażować się w edukację dzieci i stworzyć im w domu środowisko wolne od „rozpraszaczy uwagi”, umożliwiające kształtowanie samodyscypliny niezbędnej w zdalnym nauczaniu i później w zdalnej pracy. Z kolei szkoły muszą szybko zapewnić rozwiązania najbardziej palących problemów, takich jak udostępnianie materiałów z zajęć uczniom mającym problemy z połączeniem internetowym. Kadra pedagogiczna powinna też podjąć wysiłek, by zapewnić „ludzkie oblicze” procesu nauczania, między innymi poprzez częsty kontakt telefoniczny i elektroniczny z uczniami i rodzicami, który zachęci uczniów do dotrzymywania terminów i realizowania zadanych prac.” – powiedział Łukasz Kulig, dyrektor zarządzający firmy Avaya w Polsce.

 

2.    Znaczenie technologii

W miarę jak realizowane są programy nauki na odległość, istotnym zmianom w podejściu do tej formy nauki musi towarzyszyć również zmiana podejścia do technologii. Technologie cyfrowe to obecnie podstawa nauki na odległość. Placówki oświatowe muszą więc zainwestować w narzędzia do współpracy zapewniające dwukierunkową komunikację głosową i wideo oraz w funkcje nagrywania, zatrzymywania, przewijania i przełączania prowadzących. Takie platformy cyfrowe muszą również umożliwiać błyskawiczne udostępnianie treści, takich jak materiały lekcyjne, oraz wygodną konfigurację i moderację wirtualnych grup dyskusyjnych i forów. Oprócz szybkiego Internetu, który jest tutaj kluczowym czynnikiem, ważne jest również bezpieczeństwo i prywatność całej platformy e-learningowej.

 

3.    Wnioski

W czasach największych kryzysów ludzkość niejednokrotnie okazywała wytrwałość, jedność i kreatywność. Sprawdzone i skuteczne rozwiązania technologiczne powinny wspierać naukę na odległość.

 

“Tradycyjny model szkoły powstał w odpowiedzi na potrzeby dziewiętnastowiecznej gospodarki narodowej, która wymagała punktualności, posłuszeństwa i umiejętności funkcjonowania w hierarchicznej strukturze. Dwa wieki później globalna gospodarka oczekuje samodyscypliny, kreatywności oraz umiejętności poruszania się w cyfrowym świecie i korzystania z cyfrowych zasobów informacji. Zdalne nauczanie – choć wymuszone przez okoliczności zewnętrzne – jest znakomitym narzędziem do kształcenia tych kompetencji. Dlatego bezpłatnie udostępniamy placówkom oświatowym na całym świecie znakomitą aplikację do współpracy zdalnej, Avaya Spaces. Jestem przekonany, że dzięki współpracy szkół, rodziców i uczniów oraz wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi nauka na odległość będzie nie tylko skuteczną odpowiedzią na bieżące wyzwania, lecz także okaże się skuteczną metodą kształcenia młodych, zdolnych ludzi” – podsumował Łukasz Kulig.

 

https://itreseller.pl/itrnewavaya-trzeci-rok-z-rzedu-liderem-wsrod-dostawcow-rozwiazan-do-ujednoliconej-komunikacji-i-wspolpracy-w-raporcie-the-aragon-research-globe-for-unified-communications-and-collaboration-2020/