Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Zdaniem Sony obniżka cen PS5 okazała się sukcesem wszędzie poza Wielką Brytanią

Niedawna obniżka ceny konsoli Sony PS5 została przyjęta z zadowoleniem na całym świecie, ale według producenta, brytyjscy nabywcy nie ruszyli się z miejsca. Oficjalne dane sprzedażowe firmy badawczej GfK mówią jednak co innego.

Najbardziej znacząca jak dotąd obniżka ceny PS5, która obniżyła jej cenę do zaledwie 399 funtów w Wielkiej Brytanii u wielu sprzedawców detalicznych, nie przyniosła oczekiwanej przez Sony trakcji w regionie.

„W podziale na regiony, obecnie w Japonii sprzedaż jest silna, to samo dotyczy Azji” – poinformował dyrektor operacyjny Sony Hiroki Totoki podczas niedawnej rozmowy dotyczącej wyników finansowych. „W Ameryce Północnej reakcja na promocję była dość pozytywna. W Wielkiej Brytanii jest nieco słabiej, ale cała Europa radzi sobie całkiem nieźle”.

„Sprzedaż sprzętu PS5 wyniosła 3,3 miliona sztuk [w pierwszym kwartale], co oznacza znaczny wzrost o 38% rok do roku” – mówi Totoki. „Ta liczba jest nieco mniejsza niż oczekiwany postęp w kierunku naszego celu sprzedaży w roku fiskalnym, wynoszącego 25 milionów sztuk. Ale dzięki promocji, która rozpoczęła się w lipcu, widzimy poprawę dynamiki sprzedaży”.

Również podczas rozmowy telefonicznej Totoki zwrócił uwagę na pojawiające się pod koniec 2023 r. gry na PS5, które mogą potencjalnie zwiększyć sprzedaż konsoli. W szczególności wspomina o „Marvel’s Spider-Man 2 i głównych tytułach innych firm”, które obejmowałyby takie gry jak Assassin’s Creed Mirage, Armored Core 6: Fires of Rubicon i Mortal Kombat 1.

Reakcja na obniżkę ceny PS5 w Wielkiej Brytanii mogła być jednak silniejsza, niż pozwala na to Sony, a dane GfK (zgłoszone przez GamesIndustry) z tego tygodnia pokazują, że ostatnie kilka tygodni było najsilniejszymi w Wielkiej Brytanii pod względem sprzedaży sprzętu PS5. W pierwszym tygodniu odnotowano wzrost o 71% dzięki trwającej umowie, a w drugim tygodniu nastąpił dalszy wzrost o 59%.