Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Zebra Technologies z premierą generatywnej sztucznej inteligencji na urządzeniach z technologią Qualcomm

Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, z powodzeniem zademonstrował model generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) działający na przenośnych komputerach mobilnych i tabletach Zebra, także bez konieczności łączenia się z chmurą.

To przełomowe rozwiązanie umożliwia partnerom i klientom firmy Zebra zyskanie benefitu w postaci wzrostu produktywności. Będzie to kamień milowy, który wpłynie na przyszłość pracy w różnych branżach, od handlu detalicznego, przez magazyny i logistykę, po hotelarstwo i opiekę zdrowotną. Wdrażanie GenAI LLM na urządzeniach może potencjalnie zapewnić pracownikom pierwszej linii nowe możliwości, dzięki którym będą oni mogli dostarczać jeszcze lepsze doświadczenie swoim klientom końcowym.

 

 

Sztuczna inteligencja na urządzeniu może oferować dodatkową personalizację, a także zwiększoną prywatność i bezpieczeństwo, ponieważ dane nie trafiają do sieci i zostają w pamięci lokalnej. Zapewnia również większą wydajność i niższe koszty, ponieważ wyszukiwanie GenAI w chmurze może być kosztowne. Biała księga opublikowana przez Qualcomm Technologies, Inc. sugeruje, że koszt wyszukiwania opartego na GenAI może być większy nawet dziesięciokrotnie w porównaniu z tradycyjnymi metodami. Eliminując potrzebę korzystania z chmury, można jednak obniżyć te koszty.

 

„Urządzenia Zebra to potężne platformy z najnowocześniejszym oprogramowaniem i modelami sztucznej inteligencji, które rozwijamy wraz z naszym ekosystemem partnerów, aby rozwiązywać problemy klientów i zapewniać wartość dodaną w przedsiębiorstwie” – powiedział Tom Bianculli, dyrektor ds. technologii w Zebra Technologies. „Przenosimy GenAI na urządzenia mobilne i stosujemy ją w obszarach, takich jak sztuczna inteligencja głosowa, wizja komputerowa i oprogramowanie do wizji maszynowej oparte na głębokim uczeniu się, a także oprogramowanie do obsługi zadań i przepływu pracy z wykorzystaniem sztucznej inteligencji”.

 

Potencjalne możliwości użycia LLM obejmują między innymi poprawę efektywności pracowników poprzez zwiększenie ich wiedzy na temat produktów i obsługi klienta. To również wdrażanie technologii jako skutecznego narzędzia komunikacji wewnętrznej poprzez odpowiadanie na pytania pracowników dotyczące takich kwestii, jak polityka firmy, zbieranie i analizowanie informacji zwrotnych od pracowników w celu zidentyfikowania obszarów wymagających poprawy, zwiększenie produktywności i podniesienie poziomu satysfakcji z pracy.

LLM ma również potencjał w podnoszeniu jakości obsługi klienta poprzez wspomaganie spersonalizowanych asystentów zakupowych, które teraz mogłyby dostarczać rekomendacje produktów, integrując doświadczenia zakupowe na platformach sklepowych, internetowych i mobilnych, a także potencjalnie umożliwiając w pełni aktywowane głosowo zakupy.

 

 

Komputery mobilne Zebra TC53/TC58 i TC73/TC78 oraz tablety ET6x Series wyposażone w  technologię Qualcomm Technologies – wraz z oferowanymi przez firmę Zebra rozwiązaniami w zakresie widoczności zasobów i inteligentnej automatyzacji – zapewniają lepszy wgląd w dane, analizę i rekomendacje, rozwiązywanie problemów, planowanie i kreatywność. Pracownicy pierwszej linii mogą korzystać z też z mniejszych modeli, nawet w terenach mało zurbanizowanych, na wzniesieniach czy pod ziemią, gdzie połączenie z chmurą może nie być możliwe. Alternatywnie mogą przełączyć się też na opartą na chmurze aplikację lub przeglądarkę internetową GenAI za pośrednictwem urządzeń Zebra obsługujących Wi-Fi 6/6E i 5G.

 

„Generatywna sztuczna inteligencja na urządzeniach odblokowuje nam nowe możliwości i polepsza wrażenia pracowników w różnych branżach” – powiedziała Megha Daga, starsza dyrektor ds. zarządzania produktami w Qualcomm Technologies, Inc „Celem Qualcomm Technologies jest napędzanie transformacji branż i robimy to zaczynając od urządzeń mobilnych. Wdrożenie firmy Zebra pokazuje właśnie ten rodzaj transformacji, do której dążymy”.

 

To innowacyjne rozwiązanie firmy Zebra wykorzystujące platformę Qualcomm Technologies zmniejsza zapotrzebowanie na pamięć i opiera się na szerokiej gamie modeli open source , które stanowią istotną część strategii firmy Zebra polegającej na dostarczaniu skutecznych, najnowocześniejszych rozwiązań AI w wielu branżach.

 

„Zebra zdaje sobie sprawę ze znaczenia etycznego i odpowiedzialnego AI” – powiedziała Andrea Mirabile, dyrektor ds. badań nad AI, Zebra Technologies. „Dokładamy wszelkich starań, aby nasze inicjatywy w zakresie sztucznej inteligencji były zgodne z federalnymi wytycznymi dotyczącymi odpowiedzialności, etycznych celów i przejrzystości oraz pomagały w wyznaczaniu standardów związanych z dostarczaniem rozwiązań użytkownikom końcowym. Wspieramy również Business Roundtable AI Road Map i zalecenia polityczne dotyczące odpowiedzialnego, odpowiedniego i etycznego rozwoju i wdrażania sztucznej inteligencji”.

 

KLUCZOWE WNIOSKI

  • Zespół badawczy ds. sztucznej inteligencji firmy Zebra z powodzeniem wdrożył model open-source GenAI na swoich komputerach mobilnych i tabletach z procesorami Qualcomm®.
  • GenAI na urządzeniu zapewnia szereg nowych możliwości w różnych branżach, aby lepiej angażować współpracowników i podnosić jakość obsługi klienta, a także zapewniać większą prywatność i bezpieczeństwo, większą wydajność i niższe koszty.
  • Ta przełomowa technologia umożliwia firmie Zebra, jej partnerom i klientom przekroczenie nowych granic wzrostu produktywności pracowników pierwszej linii dzięki możliwościom użycia, które ukształtują przyszłość naszej pracy.

 

Grupa ALSO bez tajemnic! O licznych aspektach funkcjonowania w biznesie dystrybucyjnym i projektach IT rozmawiamy z managementem ALSO i S4E