Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Zegar RODO tyka! – Dla firm posiadajacych klienta masowego nadchodzące zmiany w zakresie ochrony danych osobowych będą bardzo wymagające.

Zegar RODO tyka! – Dla firm posiadajacych klienta masowego nadchodzące zmiany w zakresie ochrony danych osobowych będą bardzo wymagające. Heterogeniczna struktura setek różnych systemów i aplikacji już dziś utrudnia administratorom sprawne działanie na przetwarzanych danych. Dla firm, które nie dostosują swojego zaplecza realizacja wymagań RODO będzie praktycznie niewykonalna. Od czego zacząć?

 

4 kroki na drodze do RODO

1. Inwentaryzacja – Zmapowanie danych osobowych. Jakimi danymi zarządza firma i gdzie dokładnie one się znajdują?

2. Zarządzanie – Szczegółowe opisanie procedur przetwarzania danych osobowych i określenie jasnych reguł oraz zasad ich udostępniania;

3. Zabezpieczenie – Wdrożenie odpowiednich środków kontroli i bezpieczeństwa danych, aby jak najszybciej wykrywać incydenty naruszeń. Bieżąca identyfikacja obszarów ryzyka.

4. Raportowanie – Wdrożenie procedur umożliwiających zarządzającym danymi wykonywanie ich uprawnień, zgłaszanie incydentów bezpieczeństwa i opracowanie dokumentacji przetwarzania danych.

 

Jakie narzędzia pomogą działać zgodnie z RODO? – Kluczowe funkcjonalności w obszarze zarządzania dokumentami poszukiwane na rynku to:

  • Automatyczna identyfikacja i klasyfikacja danych osobowych, inteligentne rozwiązania automatycznie kategoryzujące zawartość dokumentu jako poufną za pomocą określonych algorytmów. Dzięki funkcji wyszukiwania zawartości bazy pod kątem kryterium klasyfikacji danych znajdujących się w plikach, będzie można niemal w czasie rzeczywistym odpowiedzieć na zapytania związane z wykonywaniem praw podmiotów danych.
  • Wielopoziomowa kontrola plików m.in. przez szyfrowanie czy też udostępnianie zawartości wyłącznie autoryzowanym użytkownikom. Implementacja odpowiednich polityk dostępu zapewni bezpieczeństwo plików przed udostępnieniem na zewnątrz organizacji, jednocześnie notyfikując o każdej próbie użytkownika.
  • Monitoring wszystkich aktywności wykonanych z danymi i dokumentami: kto i kiedy miał dostęp, kontrola uprawnień i natychmiastowe odcięcie praw w przypadku próby nieautoryzowanego dostępu.
  • Wielostopniowa kontrola czynności usuwania zarchiwizowanych danych wraz z możliwością weryfikacji i pełnego audytu realizacji.

 

Wszystkie powyższe funkcje spełniają dojrzale rozwiązani klasy BSP (Business Services Platform) wcześniej określane jako ECM (Enterprise Content Management). Xerox, jako dostawca tej klasy rozwiązań podkreśla jeszcze jeden ważny aspekt zastosowania platform BSP – funkcję integracyjną tj. pokrycie jednym systemem funkcjonalności, która dziś jest realizowana przez wiele różnych aplikacji, często nie komunikujących się ze sobą.