T‑Mobile podzielił się ambitnymi zobowiązaniami grupy Deutsche Telekom, zgodnie z nową strategią firma chce spełnić cel zerowej emisyjności już w 2040 roku – czyli o 10 lat wcześniej niż zakładano pierwotnie.
T‑Mobile z okazji międzynarodowego „Dnia Ziemi” podzielił się ambitnymi zobowiązaniami grupy Deutsche Telekom. Zgodnie z nową strategią firma chce spełnić cel zerowej emisyjności (netto) dotyczący emisji pośrednich i bezpośrednich w 2025 roku, a ten dotyczący całego łańcucha dostaw już w 2040 roku – czyli o 10 lat wcześniej niż zakładano pierwotnie.
W poprzednich latach Grupa Deutsche Telekom przyjęła plan, zgodnie z którym całkowita eliminacja wytwarzanego przez nią śladu węglowego – zarówno bezpośrednio przez organizację, jak i w całym procesie od produkcji po dystrybucję – miała nastąpić do 2050 roku. W obliczu coraz bardziej alarmujących sygnałów o stanie planety spółka postanowiła jednak ten proces przyspieszyć aż o 10 lat. Będzie on odbywał się etapami. Pierwszy z nich to redukcja emisji pośrednich i bezpośrednich już w ciągu najbliższych czterech lat, do 2025 roku. Kolejny to całkowite wykluczenie emisji z całego łańcucha dostaw, co ma to nastąpić w roku 2040.
W T‑Mobile Dzień Ziemi trwa tak naprawdę cały rok. Projekty wspierające zrównoważony rozwój i ochronę planety realizujemy już od wielu lat. Mobilizujemy całą organizację do tego, aby prowadzony przez Nas biznes był przyjazny środowisku i napędzamy wyższym celem. Dzisiejsze święto to doskonała okazja, żeby powiedzieć „wspieram dobry klimat.” To nasz wspólny cel i zobowiązanie. – podkreślił Andreas Maierhofer, Prezes T‑Mobile Polska.
Zrównoważony plan biznesowy
Strategia T‑Mobile Polska jest nierozerwalnie związana ochroną planety i realizacją zrównoważonych celów biznesowych w praktyce. Firma wdraża sukcesywnie swoje założenia – jeszcze w tym roku osiągnie cel korzystania w stu procentach z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, z gwarancjami pochodzenia. W 2020 roku wybudowała dwie instalacje fotowoltaiczne i zamierza rozwijać się w tym obszarze. Dodatkowo, stale modernizuje swoją flotę samochodową i do końca 2021 roku zamierza osiągnąć cel co najmniej 40% samochodów hybrydowych w łącznym zestawieniu aut. W znaczącym stopniu wyeliminowano także plastik z biur (pod postacią butelek z wodą, plastikowych sztućców, kubków i słomek), a plastikowe torby w salonach sprzedaży zastąpiono papierowymi. W przesyłkach dla klientów ograniczono natomiast ilość papieru, zmniejszono ilość produkowanych ulotek, stale prowadzone są także działania zachęcające klientów do przechodzenia na e-fakturę. W duchu filozofii zero waste w ubiegłym roku wystartował także innowacyjny projekt „Smartfon re:generacja”, w ramach którego w T‑Mobile można nabyć odnowione, w pełni sprawne telefony z 2-letnią gwarancją, dając im drugie życie.
Realizując ambitne plany dotyczące redukcji swojego śladu węglowego T‑Mobile po raz kolejny aktywnie włączył się w obchody Dnia Ziemi. 22 kwietnia firma okaże swoje wsparcie planecie nie tylko poprzez wygaszenie świateł w głównej siedzibie, ale także symbolicznie – zmieniając kolor swojego logo. Przedstawiciele firmy będą aktywnie uczestniczyć w II Szczycie Klimatycznym, biorąc udział w debatach „Polski Nowy Ład i Krajowy Plan Odbudowy – ekologia szansą rozwoju innowacji, ekonomicznego wzrostu i poprawy zdrowia Polaków” oraz „Cyfrowa transformacja Polski”.
https://itreseller.pl/itrnewit-reseller-tv-lenovo-ep-11/