Zespoły developerów do spraw rozwoju oprogramowania pomagają klientom o różnych profilach działalności. Jakie kompetencje powinien posiadać developer IT?
Sytuacja na dzisiejszym rynku pracy, mimo, że nie jest tak samo optymistyczna, jak jeszcze kilka lat temu, gdy każdy nawet po bootcampie mógł zostać developerem, to wciąż pozostaje korzystna dla kandydata – nadal to praca szuka człowieka, a nie odwrotnie. Co więcej, według mnie ogromnym ułatwieniem jest brak ograniczeń lokalizacyjnych czyli powszechność pracy zdalnej. Jeśli zaś chodzi o potencjalne trudności, to odczuwalne są one dopiero zapewne po kilku latach pracy i najczęściej są związane z systemowym ograniczeniem niektórych firm, które po prostu nie przewidują wyższych stanowisk dla doświadczonych developerów, jedynie pozwalają na zmianę ścieżki kariery na managera, co nie jest związane w żaden sposób z programowaniem – mówi Ilona Tomkowicz, .NET developer w Capgemini.
Myślę, ze świetnym motorem w karierze developera jest budowanie doświadczenia przez rozwiązywanie problemów technicznych z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi oraz uczestnictwo w wydarzeniach poświęconych software’owi. Nieodzowna jest również zdolność słuchania, przejrzystego komunikowania się z innymi i informowania o różnego rodzaju ryzykach – dodaje Jarosław Paradysz, senior tools developer w Capgemini.
Idealny zespół to przede wszystkim zgrany zespół. Atmosfera i komunikacja to sprawy kluczowe. Innym, bardzo ważnym aspektem jest dopasowanie projektu do człowieka. Osoba, która nie jest zadowolona z tego, co robi lub kiedy to robi, będzie po prostu zdemotywowana i niewydajna. Najlepiej sprawdza się elastyczność czasowa – jedni wolą wstać wcześnie rano, inni pospać dłużej. Trik polega na tym, aby ustalić wspólne godziny kontaktu z pozostałymi pracownikami oraz klientem. Najczęściej jest to przedział między godziną dziesiątą, a szesnastą – komentuje Wojciech Kopycki, software architect w Capgemini.
Specjalistom ds. rozwoju oprogramowania w Capgemini przyświeca myśl: im trudniejsze, skomplikowane i bardziej zróżnicowane zadania, tym więcej się można nauczyć. Bardzo ważne dla rozwoju takich zespołów jest umożliwienie dostępu do kursów i szkoleń, w ten sposób pracodawca oprócz samego rozwoju pracownika zyskuje również jego zaufanie. Dzięki takiej inicjatywie zespoły czują, że liczą się dla firmy, a czas na zdobywanie dodatkowej wiedzy jest wpisany w czas pracy. Spełniając wszystkie te założenia można tworzyć zespoły, które niosą wielką wartość – i dla firmy, i dla klientów.
https://itreseller.pl/powrot-jedi-wygrany-kontrakt-microsoftu-z-departament-obrony-usa-o-wartosci-10-mld-usd-anulowany-wyscig-zaczyna-sie-od-nowa-do-dotychczasowych-liderow-microsoft-i-amazon-dolaczaja-oracle-goog/