Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Zhakowano helpdesk jednego z największych wydawców gier komputerowych, aby rozprowadzić złośliwe oprogramowanie wśród graczy

Platforma helpdesk popularnego wydawcy 2K Games została zhakowana w celu rozpowszechnienia złośliwego oprogramowania wśród graczy, firma to potwierdziła.

W tweecie, 2K Games powiedziało, że niedawno odkryło, że hakerom udało się „nielegalnie uzyskać dostęp” do danych uwierzytelniających jednego z dostawców do platformy helpdesk.

„Nieupoważniona strona wysłała do niektórych graczy komunikat zawierający złośliwy link. Prosimy nie otwierać żadnych e-maili ani nie klikać w linki otrzymane z konta pomocy technicznej 2K Games” – ostrzegła firma.

Napastnicy najpierw otwierali fałszywy ticket do pomocy technicznej, a wkrótce potem na niego odpowiadali. W wiadomości zwrotnej udostępniali plik o nazwie „2K Launcher.zip”, zachęcając graczy do uruchomienia go na swoich komputerach. Okazało się, że plik ten to RedLine Stealer, znany infostealer, który jest w stanie m.in. przechwycić hasła przechowywane w przeglądarce, wykraść dane bankowe, a także portfele kryptowalut. Ponadto RedLine może przechwycić dane uwierzytelniające VPN, historię przeglądarki internetowej i pliki cookie. Znając rodzaj złośliwego oprogramowania, które haker postanowił rozpowszechniać, 2K poradziło potencjalnym ofiarom, aby zresetowały wszystkie hasła przechowywane w przeglądarce, włączyły wieloczynnikowe uwierzytelnianie, gdy tylko jest to możliwe (za pomocą aplikacji, a nie poprzez SMS), zainstalowały program antywirusowy i sprawdziły konta e-mail pod kątem reguł przekierowania.

W międzyczasie 2K wyłączyło swój portal pomocy technicznej, ponieważ dokładnie bada ten incydent.

„Wydamy komunikat, kiedy będzie można wznowić interakcję z oficjalnymi e-mailami 2K help desk, a także będziemy wychodzić z dodatkowymi informacjami, jak można najlepiej chronić się przed wszelkimi złośliwymi działaniami”, poinformowało 2K.