Zmiany kadrowe w Komputronik S.A. – firma stawia na strategię omnichannel

Komputronik S.A. ogłosił znaczące zmiany w strukturze zarządzania, mające na celu dalsze wzmocnienie strategii omnichannel.

Firma postanowiła zintegrować działy sprzedaży internetowej, stacjonarnej, centrum obsługi klienta oraz marketingu i rozwoju cyfrowego. Celem tych działań jest usprawnienie procesu sprzedaży w ramach wielokanałowej strategii, która ma lepiej odpowiadać na zmieniające się oczekiwania klientów.

Na czele nowo utworzonego pionu Omnichannel stanęło trzech doświadczonych menedżerów. Marcin Mordak, dotychczasowy dyrektor sieci sprzedaży, objął funkcję Dyrektora Sprzedaży Omnichannel i będzie odpowiedzialny za całą sprzedaż oraz usługi w tej strukturze. Z kolei Radosław Olejniczak, jako Dyrektor Zakupów i Handlu, dodatkowo nadzoruje sprzedaż na marketplace’ach. Karolina Pietz-Drapińska została mianowana na nowo utworzone stanowisko Dyrektora Marketingu & Digital Development, łącząc zespoły e-commerce i marketingu.

 

Prezes zarządu, Wojciech Buczkowski, podkreśla, że zmiany w strukturze firmy są odpowiedzią na dynamicznie zmieniające się potrzeby rynku:

– Ostatnie lata przyniosły ogromne zmiany na rynku, a badania pokazują, że aż 91% klientów oczekuje wielokanałowej relacji ze sprzedawcą. Pracowaliśmy w ten sposób od kilkunastu lat, a teraz zdecydowaliśmy się na wzmocnienie naszej strategii biznesowej, koncentrując się jeszcze mocniej na omnichannelowym dotarciu do klienta. Wprowadzone zmiany w strukturze firmy są naturalnym krokiem w tym kierunku. Reorganizacja pozwoli nam jeszcze lepiej ujednolicić naszą ofertę we wszystkich kanałach sprzedaży, co jest kluczowe dla budowania zaufania i trwałych relacji zarówno z nowymi, jak i stałymi klientami – mówi Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Grupy Komputronik.

 

Z kolei Marcin Mordak zwraca uwagę na korzyści płynące z integracji zespołów w ramach nowej struktury:

– Dzięki zintegrowanemu podejściu będziemy mogli jeszcze lepiej zrozumieć indywidualne potrzeby klientów, dostarczając rozwiązania zgodne z ich oczekiwaniami oraz szybciej reagować na dynamiczne otoczenie rynkowe. Coraz mocniej stawiamy na ofertę rozumianą jako produkt „opakowany” usługami, a to wymaga ciągłego doskonalenia procesu obsługi klienta i zacieśnienia współpracy zespołów obsługowych w ramach obszaru omnichannel – powiedział Marcin Mordak

 

Karolina Pietz-Drapińska dodaje, że rozwój technologiczny platform sprzedażowych Komputronik ma kluczowe znaczenie w dostosowaniu oferty do współczesnych konsumentów, zwłaszcza millenialsów, którzy korzystają z wielu kanałów sprzedaży.

Obserwacje rynku pokazują, że dziś 70% millenialsów śledzi poszczególne marki i dokonuje zakupów za pośrednictwem średnio aż 6 kanałów. Każde nowe pokolenie staje się coraz bardziej mobilne i takiej samej mobilności oczekuje od sprzedawców. To wymaga wprowadzenia nowych funkcjonalności jak np. błyskawiczne, ale merytoryczne czaty. Klienci lubią mieć wybór, ale z drugiej strony oczekują od sprzedawcy podpowiedzi. Tu z kolei z pomocą przychodzą konfiguratory i scenariusze rekomendacji – tłumaczy Pietz-Drapińska.

 

Radosław Olejniczak podkreśla, że omnichannel nie ogranicza się tylko do własnych kanałów sprzedaży, ale obejmuje także silne platformy marketplace. Komputronik planuje dalszą ekspansję w tym obszarze, nie tylko na rynku polskim, ale również za granicą.

– Praktyka wielu firm, które wdrożyły strategie omnichannel na zaawansowanym poziomie pokazuje widoczny wzrost biznesu. Zadowoleni klienci nagradzają firmy lojalnością i poleceniem. To nieocenione narzędzia w jakże konkurencyjnej walce rynkowej. Komputronik od lat znajduje się w czołówce firm na bardzo konkurencyjnym rynku, szukamy więc wszelkich nowych strategii, jak generować większy ruch i w efekcie sprzedawać więcej. Omnichannel to nie tylko własne kanały sprzedaży, ale i silne na polskim rynku platformy typu marketplace. Prowadzimy ekspansywną politykę w tym obszarze – po to, by docelowo być obecnym nie tylko na platformach w Polsce, ale i za granicą. Ostatnie kwartały pokazują, że wdrożone rozwiązania przynoszą oczekiwane efekty. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, prawda? – dodaje Radosław Olejniczak.