Zmiany osobowe w centrali Intela. Wśród dyrektorów kalifornijskiej firmy znalazł się m.in. wiceprezes Volkswagena, Johann Jungwirth.
W zarządzie wyższego szczebla firmy Intel nastąpiła seria zmian. W ciągu zaledwie kilku dni awansowało dwóch starszych wiceprezesów, a wiceprezes Volkswagena dołączył do filii Intela Mobileye, aby pracować nad biznesem robotaxi. Tymczasem Cormac Conroy, dyrektor ds. Komunikacji Intel, opuścił firmę.
Intel ogłosił w tym tygodniu, że awansował dwóch wiceprezesów korporacyjnych na wiceprezesów wykonawczych. Dołączenie do grupy, w skład której wchodzą Raja Koduri, Jim Keller i inni to awans do najwyższego kręgu w strukturach elektronicznego giganta. Będą teraz podlegać bezpośrednio dyrektorowi generalnemu Bobowi Swanowi i dyrektorowi finansowemu George’owi Davisowi. Jednym z awansowanych jest Gregory Bryant, który był dyrektorem generalnym Intel Client Computing Group, rolę, którą objął dwa lata temu w 2017 roku po tym, jak Navin Shenoy przeniósł się do Data Center Group. Client Computer Group obejmuje wszystkie platformy komputerowe Intel. Do jego obowiązków należy strategia, finanse i rozwój produktu. Conroy dołączył do Intela w 2017 roku. Nie ogłoszono jeszcze żadnego następcy.
Tymczasem wiceprezes korporacyjny Communication and Devices Group, Cormac Conroy, opuścił firmę Intel. Kierował biznesem Intela w zakresie 4G i 5G, ale także rozwiązaniami RF, Wi-Fi, Bluetooth, WiGig i GNSS. Intel powiedział, że rezygnacja została ogłoszona pracownikom na początku lipca, i przedstawił następujące oświadczenie w sprawie przyszłości branży modemów:
„Łączność – w tym LTE i 5G – jest kluczowym doświadczeniem dla naszych nowoczesnych komputerów stacjonarnych podłączonych do sieci komórkowej oraz programu innowacji Project Athena. Jak już wcześniej stwierdziliśmy, będziemy nadal rozwijać i wspierać nasze 4G / LTE (np. 7360, 7560) w w segmencie komputerów PC i oceniamy najlepsze opcje dostarczenia rozwiązania na poziomie platformy dla 5G w nowoczesnych laptopach ”.
Firma-córka Intela, Mobileye zatrudniła Johanna Jungwirtha jako wiceprezesa Mobility-as-a-Service (MaaS), koncepcji, zgodnie z którą użytkownicy korzystają z usług samochodowych na żądanie zamiast z nich, napędzanych pojazdami autonomicznymi. Jungwirth przyszedł do Intela z Volkswagena, gdzie pełnił funkcję wiceprezesa wykonawczego ds. usług mobilności. Wcześniej zajmował także wyższe stanowiska w Apple i Mercedes-Benz.
Jungwirth nadal będzie współpracował z Volkswagenem w ramach swojej nowej roli w Mobileye. Obie firmy ogłosiły w październiku ubiegłego roku zainwestowanie i komercjalizację autonomicznej usługi powitania pojazdów elektrycznych w Izraelu. Volkswagen dostarczy pojazdy elektryczne, Mobileye 4-poziomowy system samodzielnego prowadzenia pod klucz i sprzęt i oprogramowanie. Na pełną komercjalizację projektu trzeba zaczekać do 2022 r.