Zmieniają się oczekiwania klientów i sposób w jaki korzystają z usług finansowych – Rywalizacja tradycyjnych instytucji finansowych z fintechami przyśpiesza tempo transformacji cyfrowej.
Branża usług finansowych jest obecnie w fazie bardzo dużych zmian. Rośnie znaczenie bankowości elektronicznej a tradycyjne banki muszą zamierzyć się z konkurencją ze strony fintechowych start-upów. Zmieniają się oczekiwania klientów i sposób w jaki korzystają z usług finansowych. Jak pokazują wyniki badań zrealizowanych na zlecenie Ricoh aż 83% zarządzających sektorem finansowym uznaje, że przyjęcie nowego bardziej zindywidualizowanego podejścia do klienta będzie ogromnym wyzwaniem. Jednocześnie 86% badanych uznaje, że ich organizacja jest w stanie sprostać nowym wymaganiom. Wsparciem w tym procesie są innowacyjne rozwiązania z zakresu druku, elektronicznego obiegu dokumentów i cyfryzacji. Co przemawia za inwestycją w te narzędzia? Wśród najważniejszych argumentów wskazywane są możliwości większej personalizacji i obniżenia kosztów. 51% badanych wymieniło także kwestie związane z ochroną środowiska.
– Rywalizacja tradycyjnych instytucji finansowych ze start-upami znacznie przyśpieszyła przebieg cyfrowej transformacji w tym sektorze. Wprowadzenie większego zakresu automatyzacji i digitalizacji dokumentów jest konieczne dla uzyskania wyższego poziomu efektywności oraz przyśpieszenia procesów związanych z obsługą klienta i realizacją usług. Ma również ogromne znaczenie dla obniżenia kosztów – powiedział David Mills, CEO w Ricoh Europe.
Instytucje finansowe stoją przed trudnym zadaniem. Muszą spełnić oczekiwania klientów, którzy chcą korzystać z ich oferty w sposób tradycyjny a jednocześnie być gotowi na wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań w obsłudze i dostępie do usług. Automatyzacja, bezpieczna cyfryzacja, szybka archiwizacja mają ogromne znaczenie dla przyśpieszenia procesów związanych z obsługą klientów. Wprowadzenie wydajniejszych narzędzi pozwoli również lepiej korzystać z potencjału danych, którymi dysponują. A to pozwoli instytucjom finansowym lepiej i szybciej badać potrzeby oraz prowadzić bardziej spersonalizowaną komunikację z klientami.