Znamy 10 finalistów czwartej edycji Huawei Startup Challenge

Znane są już nazwy TOP 10 czwartej edycji Huawei Startup Challenge – konkursu organizowanego przez Huawei Polska i Startup Academy, którego celem jest wspieranie start-upów pozytywnego wpływu. Uczestnicy przedstawili pomysły w duchu idei „TechForGreenEnergy”, wykorzystujące rozwiązania w zakresie odnawialnych źródeł energii, sztucznej inteligencji i efektywnego energetycznie transportu. 

Kapituła konkursu, składająca się z grupy niezależnych ekspertek i ekspertów, wyłoniła dziesięć start-upów, które stworzyły najciekawsze projekty i najlepiej wpisują się w koncepcję tegorocznej edycji. Wybrane do finału firmy prezentują szeroki wachlarz rozwiązań w obszarze szeroko pojętej efektywnej energetyki.

Wśród finalistów znajdują się start-upy zajmujące się palącą potrzebą magazynowania zielonej energii, takie jak ALVA Technologies i EcoReg, czy wykorzystujące energię słoneczną, jak Solhotair. W dziesiątce finalistów znalazło się również Appartme, oferujące efektywne rozwiązania energetyczne dla branży mieszkaniowej i transportowej, czy Atmesys, posługujący się automatyzacją procesów w celu sprawniejszej analizy. Innowacje wykorzystujące alternatywne źródła energii, takie jak wodór, zaprezentowały Nanosci oraz Instytut Optymalizacji Technologii. Energię wiatrową wykorzystuje natomiast WindTAK. Wśród innych pomysłów uczestników znalazły się chłodzące panele radiacyjne zaproponowane przez Kuuler czy reaktory do pirolizy odpadów węglowodorowych, produkowane przez W2H2.

“Finaliści tegorocznej edycji idealnie wpisują się w ideę zielonej transformacji. Wszystkie projekty prezentują ogromny potencjał, przez co Kapituła miała niemały problem w wyborze tylko dziesięciu najlepszych. Wybrane start-upy przedstawiają bardzo ciekawe pomysły, a różnorodność rozwiązań udowadnia, że praktycznie każda branża może wprowadzić innowacje sprzyjające naszej planecie. Jestem bardzo dumny, że Huawei wspiera od lat innowatorów. Zwycięzcy tej edycji, poza nagrodą finansową, mają szansę skorzystać z eksperckiej opieki oraz z dostępu do unikalnej wiedzy i doświadczenia renomowanych instytucji i firm partnerskich. Chciałbym podziękować właśnie naszym partnerom, którzy wnoszą do konkursu ogromną wartość, a ich grono rośnie z każdą edycją” – podkreśla Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji w Huawei Polska.

Konkurs Huawei Startup Challenge to nie tylko rywalizacja, ale także platforma umożliwiająca start-upom zdobycie wartościowych kontaktów, mentorów i globalnej ekspozycji. Do 10 marca trwało głosowanie internautów na ulubiony start-up publiczności. Na stronie internetowej znalazły się filmy konkursowe, prezentujące pomysły rywalizujących firm. Łącznie oddano 6 963 głosów. Projektem z TOP20, który uzyskał ich największą liczbę, był Atmesys i tym samym dołączył do finału konkursu na zasadzie Dzikiej Karty.

„Również w tym roku innowatorzy nie zawiedli – widzę ogromny potencjał wdrożeniowy zaprezentowanych rozwiązań i technologii. Każdy z finalistów wpisuje się w ogólnoświatowe trendy dotyczące efektywności energetycznej. Wysoki poziom reprezentowany przez uczestników kolejnych edycji jest dla mnie potwierdzeniem, że to, co robimy w Huawei Startup Challenge, jest wartościowe i w przyszłości pomoże zmienić świat” – mówi Michał Misztal, CEO Startup Academy.

Trzy najlepsze start-upy, które zajmą miejsce na podium, otrzymają nagrody pieniężne w wysokości odpowiednio 100 000, 60 000 i 40 000 PLN. Dodatkowo zostanie wręczona Nagroda Nomad Electric – Wyzwanie Data Science o wartości 15 000 PLN. Zwycięzcy Huawei Startup Challenge 4 zostaną przedstawieni na gali finałowej 9 kwietnia 2024 roku. Zaproszeni na wydarzenie goście będą mieli okazję wyróżnić swojego faworyta, przyznając nagrodę ufundowaną przez Nextbike – partnera inicjatywy.

Patronaty honorowe nad konkursem objęli Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik, Pracodawcy RP, Fundacja Teraz Polska oraz Konfederacja Lewiatan, natomiast partnerami honorowymi zostali Nomad Electric, laboratorium TELCOLAB oraz Nextbike. Patronami medialnymi wydarzenia są Wirtualna Polska, INNPoland, Mam Startup, Nowy Marketing, eGospodarka, ISBnews, ISBtech, BRIEF, Teraz Środowisko, Wysokie Napięcie, Dziennik Gazeta Prawna.