Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Znamy zwycięzców bostońskiego bootcampu Bridge to MassChallenge Warsaw, dla startupów z Europy Środkowo-Wschodniej.

Pilotażowa odsłona programu akceleracyjnego Bridge to MassChallenge Warsaw dla startupów z Europy Środkowo-Wschodniej dobiegła końca. Jej zwycięzcami, którzy tym samym zakwalifikowali się do światowego półfinału, zostali bNesis, KLEAR Lending i ShelfWise. W maju tego roku podczas półfinałów MassChallenge w Bostonie zmierzą się ze startupami z całego świata o udział w wielkim finale.

 

W czwartek 1 marca br. w Bostonie zakończył się drugi bootcamp w ramach programu Bridge to MassChallenge Warsaw. Wzięło w nim udział dziesięć najlepszych startupów z Europy Środkowo-Wschodniej wyłonionych w warszawskiej części programu w styczniu tego roku. Przez cztery dni młodzi przedsiębiorcy-wizjonerzy pracowali z międzynarodowymi ekspertami specjalizującymi się w różnych dziedzinach biznesu i prawa, przedstawicielami funduszy inwestycyjnych i korporacji. Przyświecał im ten sam cel – ekspansja na nowe rynki oraz pozyskanie nowych inwestorów i klientów, w tym na rynku amerykańskim.

 

Startupy z Europy Środkowo-Wschodniej, które przeszły do drugiego etapu Bridge to MassChallenge Warsaw, zrobiły na mnie bardzo duże wrażenie. W oczy rzuciły się ich pasja do innowacji i duch przedsiębiorczości. Te cztery dni spędzone w siedzibie MassChallenge minęły przede wszystkim pod znakiem nauki i networkingu. Nie mam wątpliwości, że wracają do siebie bogatsi o nową wiedzę, znajomości i doświadczenia, bez względu na to, czy przeszli dalej czy nie. Ci przedsiębiorczy innowatorzy są skazani na sukces, my co najwyżej jedynie możemy im podpowiedzieć, czego warto spróbować, a czego powinni się wystrzegać – mówi Michael LaRhette, prezes MassChallenge

 

Dla młodych, innowacyjnych przedsiębiorstw nagroda w programie to ogromna szansa. Młode spółki technologiczne, które za cel stawiają sobie podbicie rynku globalnego, otrzymały możliwość szybkiego rozwoju przy wsparciu doświadczonych mentorów, ale także łatwiejszej komercjalizacji opracowanych rozwiązań w oparciu o międzynarodowy know-how. Program ten miał dla nas nie tylko znaczenie misyjne, ale też wartość w przypadku wdrażania cyfrowej strategii PKO Banku Polskiego – mówi Szymon Wałach, Dyrektor Pionu Klienta Detalicznego PKO Banku Polskiego.

 

Bridge to MassChallenge Warsaw rozpoczął się we wrześniu 2017 r. – to wtedy ruszyły zapisy do akceleratora, którego partnerami są PKO Bank Polski, PGE Nowa Energia oraz Visa. Do programu bardzo szybko zaczęły spływać zgłoszenia z całej Europy Środkowo-Wschodniej oraz spoza niej, m.in. z Izraela. Do 6 listopada ub.r., czyli do momentu zakończenia przyjmowania aplikacji, zgłoszeń było niemal 300, ale do pierwszego etapu, który miał miejsce w połowie stycznia, zakwalifikowały się ostatecznie 23 z nich. Po czterech dniach bootcampu i sesji mentoringowych jury złożone z inwestorów z wieloletnim doświadczeniem wybrało najlepszą ich zdaniem dziesiątkę, która na przełomie lutego i marca w Bostonie zderzyła swoje biznesy z ekosystemem innowacji USA.

 

W przeciwieństwie do innych startupów nie zaczynaliśmy naszej przygody w wielkim biznesie w domu, lecz daleko od domu, w Singapurze. Czas na Polskę przyszedł później. Nasze zwycięstwo najpierw w Warszawie i teraz w Bostonie potwierdza to, co wiedzieliśmy od dawna: że nasz pomysł jest potrzebny, a nasza praca ma sens. To dla nas ogromne wyróżnienie, które nas pcha do jeszcze bardziej wytężonej pracy. Gdy wrócimy tu w maju, chcemy pokazać, że nie osiedliśmy na laurach i stajemy się coraz lepsi. Wierzymy, że nasza technologia ma szansę podbić rynki tak Ameryki, jak i Europy Zachodniej. Z pomocą MassChallenge nie ma rzeczy niemożliwych – powiedział Konrad Szczukiewicz z ShelfWise, startupu specjalizującego się w weryfikacji i ocenie planogramów za pomocą narzędzi opartych o sztuczną inteligencję.Gratulacje należą się także bNesis i KLEAR Lending oraz wszystkim pozostałym startupom, które wzięły udział w Bridge to MassChallenge Warsaw. Od samego początku czuliśmy, że jesteśmy w doborowym towarzystwie – dodał.

 

Przez cztery dni intensywnego bootcampu w Bostonie do swojej dyspozycji młodzi przedsiębiorcy z CEE mieli ponad 40 amerykańskich ekspertów z takich dziedzin jak sprzedaż, marketing czy finanse. Razem z nimi odbyli szereg indywidualnych sesji mentoringowych i uczestniczyli w serii warsztatów i paneli dyskusyjnych podejmujących takie zagadnienia jak dobór optymalnych kanałów sprzedaży, współpraca startupu z korporacją czy zbieranie kolejnej rundy finansowania w Stanach Zjednoczonych. Wśród mentorów gotowych odpowiedzieć na każde pytanie założycieli młodych przedsiębiorców znaleźli się m.in. przedstawiciele świata startupów, kancelarii prawnych, inwestorów i najlepszych uczelni, w tym MIT Entrepreneurship Center, Babson College, Highland Capital Partners czy Launchpad Venture Group. W Bostonie była także obecna reprezentantka PGE Nowa Energia. Dla firmy udział w międzynarodowym programie Bridge to MassChallenge Warsaw to szansa na zaistnienie w świadomości społeczności startupów, zwłaszcza w regionie CEE, jako firmy czynnie wspierającej innowacje w technologii, nie tylko w sektorze energetycznym.

 

Przed zwycięzcami teraz dwa miesiące wirtualnych sesji mentoringowych, w trakcie których będą doskonalić swoje umiejętności i zdobywać nową biznesową wiedzę. To czas wzmożonej pracy, ale przynoszącej ogromne korzyści z punktu widzenia wchodzącej na rynki międzynarodowe młodej firmy. Kontynuacja mentoringu to nieoceniona wartość, dzięki której międzynarodowa ekspansja i pozyskanie nowych inwestorów i klientów, również na amerykańskim rynku, stają się łatwiejsze. Szczególnie że już w maju zwycięzcy polskiej odsłony programu zmierzą się ze startupami z całego świata w półfinale MassChallenge.

 

Istnieje pewien rodzaj odporności i pasji, które widzimy od startupów z regionu Europy Środkowej i Wschodniej. Rozwijają się z zawrotnym tempem i jeśli zapewni im się dostęp do zasobów, które są obecne w innych częściach świata, CEE będzie jednym z czołowych regionów na świecie – podsumowuje Michael LaRhette, prezes MassChallenge.

 

 

Zwycięska trójka startupów:

 

  • bNesis (Polska/Ukraina) oferuje platformę służącą bankom i instytucjom finansowym w integracji zewnętrznych aplikacji za pośrednictwem API. Za pomocą kilku kliknięć, potencjalni kredytobiorcy dzielą się swoimi miernikami finansowymi w czasie rzeczywistym ze wszystkich swoich rachunków w bankach, zamiast łączyć niezbędne systemy osobno. System scoringowy banku analizuje wydatki, dochody i inne dane kredytobiorcy, w tym informacje z innych banków i instytucji, a nawet sklepów internetowych i serwisów społecznościowych, a po kilku minutach generuje zgodę lub brak zgody na udzielenie kredytu.

 

  • KLEAR Lending (Bułgaria) to platforma kredytowa P2P, oferująca alternatywną w stosunku do tradycyjnych formę pożyczania pieniędzy. Firma zbudowała środowisko łączące ludzi, którzy potrzebują pieniędzy z ludźmi poszukującymi wyższego zwrotu z oszczędności. Celem Klear Lending jest połączenie usług finansowych P2P i bezpłatnej edukacji finansowej.

 

  • ShelfWise (Polska) zapewnia oprogramowanie do natychmiastowego rozpoznawania półek sklepowych w czasie rzeczywistym, umożliwiając firmom weryfikację i ocenę planogramów – tj. sposobu prezentacji produktów w sklepie. Dzięki sztucznej inteligencji, w ciągu zaledwie kilku sekund, aplikacja pozwala firmom ocenić obecność i ekspozycję produktu oraz zgodność z planogramami już na etapie wizyty przedstawiciela handlowego w sklepie. Rozwiązanie kierowane jest przede wszystkim do firm z branży FMCG oraz sprzedawców detalicznych.

 

MassChallenge jest jednym z największych na świecie akceleratorów, posiadającym bogatą historię wspierania startupów w budowie i rozwijaniu ich biznesu. W przeciągu siedmiu lat istnienia 1 211 startupów, które przeszły intensywny program akceleracji, pozyskało ponad 2 miliardy dolarów finansowania, wygenerowało dochód na poziomie 900 milionów dolarów oraz utworzyło ponad 65 000 miejsc pracy. W Europie Środkowo-Wschodniej akcelerator rozpoczął działalność z partnerami: Fundacją Przedsiębiorczości Technologicznej – szerzej znanej jako operator MIT Enterprise Forum Poland, PKO Bankiem Polskim, Visa oraz PGE Nowa Energia. Honorowy patronat nad przedsięwzięciem objęło Ministerstwo Rozwoju oraz Polska Agencja Inwestycji i Handlu.