Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Zoox robotaxi firmy Amazon jeździ po drogach publicznych w Kalifornii

Należąca do Amazona firma Zoox, zajmująca się pojazdami autonomicznymi, poinformowała w poniedziałek, że testuje teraz swoją samojezdną robotaxi na drogach publicznych w Kalifornii z pasażerami na pokładzie. 

 

Jak informuje CNBC, pojazdy nie mają kierownicy ani pedałów, mają możliwość jazdy w dwóch kierunkach i kierowania czterema kołami, co umożliwia im zmianę kierunku bez konieczności cofania.

Amazon przejął 9-letni startup w 2020 roku i wtedy podzielił się kilkoma szczegółami na temat tego, jak planuje wykorzystać technologię firmy. Zoox zaprezentował w 2020 roku skonstruowaną na zamówienie elektryczną robotaxi z myślą o oferowaniu autonomicznego transportu na żądanie w środowisku miejskim. Firma będzie nadal testować pojazd z pracownikami i spodziewa się uruchomić usługę wahadłową dla nich tej wiosny.

Firma nie podała, jak duża jest jej flota testowa, ale kierownictwo powiedziało, że zbudowało „dziesiątki” pojazdów, choć mniej niż 100. Ponadto firma oświadczyła, że jeden z jego pojazdów przeszedł w weekend jazdę próbną z pracownikami na pokładzie.

Firma rozpoczęła testy po tym, jak w zeszłym tygodniu otrzymała zgodę kalifornijskiego Departamentu Pojazdów Silnikowych. Pozwolenie nie dotyczy wszystkich dróg publicznych w stanie. Testy są obecnie ograniczone do przemieszczania pracowników Zoox na jednomilowej trasie publicznej między dwoma biurowcami w siedzibie firmy w Foster City w Kalifornii z prędkością do 35 mil na godzinę.

Firma Cruise opracowała również autonomiczny wahadłowiec o nazwie Origin, który nie ma ręcznego sterowania. Cruise i Waymo firmy Alphabet otrzymały w zeszłym roku zgodę na wprowadzenie usług taksówek bez kierowcy w Kalifornii i pobieranie opłat od pasażerów za przejazdy.

W przeciwieństwie do Cruise, Zoox twierdzi, że jego pojazdy bez kierowcy – które nie mają kierownicy ani innych ręcznych elementów sterujących – spełniają federalne normy bezpieczeństwa pojazdów silnikowych, dlatego firma nie stara się o żadne zwolnienie na używanie ich na drogach publicznych.

Wszystkie firmy testujące swoje pojazdy na drogach publicznych w stanie Kalifornia są zobowiązane do zgłaszania każdorazowego wyłączenia systemu lub sytuacji, gdy kierowca musi przejąć kontrolę nad systemem autonomicznym podczas jazdy, zwykle ze względów bezpieczeństwa lub problemów z oprogramowaniem. Zoox nawet nie określa takich incydentów, ale raczej mówi o przypadkach, w których pojazd potrzebuje wsparcia lub wskazówek z centrum dowodzenia, więc nie zgłasza ich państwu.