Zostały ledwie 4 dni, ale przedłużenia terminu nie będzie. Prezydent USA, Donald Trump, ponownie zabrał głos w sprawie TikToka.
Prezydent Donald Trump powiedział, że termin wyznaczony dla chińskiej firmy ByteDance na sprzedaż jej popularnej aplikacji z krótkimi filmami TikTok w USA nie zostanie przedłużony. Termin ten to 15 września.
Wcześniej to głównie Huawei było najwyraźniejszym celem amerykańskiej administracji, w ramach handlowej wojny USA vs Chiny. Od połowy tego roku takim celem stał się także ByteDance, twórcy aplikacji TikTok. Ma ona około 100 milionów kont w USA i jest jedną z najszybciej rozwijających się aplikacji na świecie. TikTok jest najbardziej znany z filmów przedstawiających tańczących ludzi, które zyskują popularność wśród nastolatków. Ale urzędnicy amerykańscy wyrazili zaniepokojenie, że informacje o tych, którzy korzystają z platformy, mogą zostać przekazane do władz w Pekinie. TikTok oświadczył, że nie spełni żadnego wniosku o udostępnienie danych użytkownika władzom chińskim. To jednak nie przekonało Amerykanów, a prezydent Trump narzucił termin – 15 września – jako moment, w którym TikTok w USA zostanie wyłączony… chyba, że zostanie sprzedany amerykańskiej firmie. Negocjacje trwają, ale termin jest już niebezpiecznie blisko.
„Albo zostanie zamknięty, albo go sprzedadzą” – powiedział Trump do dziennikarzy, pytających o kwestię TikTok’a – „Nie będzie przedłużenia terminu TikTok”.
To oznacza, że na przejęcie TikToka amerykańscy kupcy, czy to Microsoft, Oracle czy Wallmart mają ledwie 4 dni. Jeśli to się nie uda, 100 mln amerykańskich kont w aplikacji może nie mieć dostępu do swoich treści, a sama aplikacja na terenie USA może nie być w stanie łączyć się z serwerami. Efekt? Paradoksalnie, może być nie tylko technologiczno-biznesowy. Przypomnijmy, w USA tej jesieni mają odbyć się wybory prezydenckie. Ciekawe, jak wielu młodych, ale już posiadających prawo głosu Amerykanów „doceni” zakaz wprowadzony przez Trumpa?
https://itreseller.pl/itrnewhuawei-zapowiada-harmonyos-2-0-system-ktory-pojawi-sie-na-smartfonach-w-2021-roku-chinski-producent-chce-skierowac-jeden-system-do-wielu-rodzajow-urzadzen/