Zwinny jak CIO. Colt odsłania prawdę o dyrektorach IT w indeksie Agility CIO 2022, będącego częścią raportu „Uncover the CIO Mindset”
Colt Technology Services uruchomił indeks Agility CIO 2022, będący częścią raportu „Uncover the CIO Mindset”, który analizuje poglądy i ambicje CIO (Chief Information Officer) w pięciu kluczowych obszarach.
Jak wynika z raportu, większość CIO ocenia siebie jako bardziej zwinnych niż ich konkurenci w pięciu zbadanych obszarach – szybkości wdrażania technologii, postępu transformacji cyfrowej, zorientowaniu na klienta, adaptacji ekosystemu i łatwości trwałego wprowadzania technologii – co przekłada się na średnią ocenę indeksu agility, która wynosi 61 na 100. Wynik 50 oznaczałby, że CIO postrzegają siebie na równi
z konkurencją, a niższy niż 50 oznacza pozostawanie w tyle za konkurencją.
CIO z całej Azji, Europy, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych ocenili siebie jako najbardziej zwinnych w obszarach w którym tradycyjnie poświęcają najwięcej uwagi, czyli transformacji cyfrowej (63/100) i partnerstwa w ramach ekosystemu (64/100). Raport wykazał również, że CIO w firmach zatrudniających mniej niż 10 000 pracowników i tych, w których wskaźnik adaptacji chmury przekracza 50%, uważali się za najbardziej sprawnych.
Chociaż raport wykazał optymizm wśród CIO, osoby, z którymi przeprowadzono wywiady, zwróciły również uwagę na szereg „luk” – różnicę między tym, gdzie badani znajdują się dzisiaj, a tym, gdzie chcieliby się znaleźć za dwa lata – szczególnie w dziedzinie technologii i w obszarze zorientowania na klienta. CIO postrzegają silne partnerstwo z dostawcami jako sposób, który pomoże im wypełnić te luki, pokazując że skorzystanie z zewnętrznej wiedzy oraz przewodnictwa staje się coraz ważniejsze we wspieraniu ambicji dotyczących zrównoważonego rozwoju, zorientowania na klienta i sprawnego tworzenia sieci.
Ponadto CIO ujawnili, że globalny trend zwiększania wydatków na IT przyspieszany na skutek pandemii, raczej się utrzyma. Większość ankietowanych (74%) planuje zwiększyć swoje wydatki, a prawie połowa (43%) sugeruje, że wzrost wyniesie ponad 10%.
– To naprawdę interesujące, że CIO oceniali się jako bardziej zwinni niż ich konkurenci w tradycyjnych obszarach technologicznych, ale dostrzegali „luki w ambicjach” w obszarach, które być może są dla nich nowe lub nie do końca znane – powiedziała Keri Gilder, dyrektor generalna Colt. – Oznacza to, że wciąż jest wiele do zrobienia – zwłaszcza jeśli chodzi o zorientowanie na klienta i w odniesieniu do trwałości technologii. Dla CIO stojących przed tymi wyzwaniami współpraca z partnerami zewnętrznymi jest kluczowym elementem tego, jak sprostać tym wyzwaniom i osiągnąć swoje cele – dodała.
Uznany za wizjonera w raporcie Gartner 2021 Magic Quadrant dla usług sieciowych, Colt otrzymał również nagrodę Frost & Sullivan 2021 European Customer Value Leadership Award. Firma posiada wiodące w branży wyniki Net Promotor Score (NPS), odzwierciedlające wysoką motywację pracowników Colt.