Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Zysk i marża Dell ucierpiały z powodu wyższych kosztów sztucznej inteligencji, akcje spadają

Dell prognozował w czwartek zysk za bieżący kwartał poniżej szacunków rynkowych i zasygnalizował, że wyższe koszty budowy serwerów, które sprostają dużym obciążeniom związanym ze sztuczną inteligencją, spowodują spadek rocznej marży, powodując spadek akcji o ponad 17% w rozszerzonym obrocie.

Firma z siedzibą w Round Rock w Teksasie spodziewa się, że skorygowana marża brutto spadnie o około 150 punktów bazowych w roku fiskalnym 2025. Oczekuje skorygowanego zysku na akcję w wysokości 1,65 USD, plus lub minus 10 centów w bieżącym kwartale, w porównaniu ze średnią szacunków analityków na poziomie 1,84 USD, zgodnie z danymi LSEG.

„Biorąc pod uwagę inflacyjne koszty nakładów, konkurencyjne otoczenie i wyższą mieszankę serwerów zoptymalizowanych pod kątem sztucznej inteligencji, spodziewamy się spadku naszej marży brutto” – powiedziała dyrektor finansowa Yvonne McGill w rozmowie telefonicznej po ogłoszeniu wyników.

Gwałtowny wzrost popytu na wysokowydajne obliczenia i wielkoskalowe centra danych w celu wsparcia rosnącej popularności generatywnej sztucznej inteligencji pobudził inwestycje w produkty obsługujące sztuczną inteligencję, wywołując popyt na serwery oferowane przez firmy, w tym Dell.

„Spadek marży odzwierciedlał konkurencyjne środowisko cenowe, ponieważ rynek jeszcze nie w pełni się ożywił, a konkurenci Della próbowali zdobyć udział w tym napiętym rynku” – powiedział Mikako Kitagawa, dyrektor analityczny w firmie Gartner.

Sprzedaż serwerów firmy zoptymalizowanych pod kątem sztucznej inteligencji wzrosła ponad dwukrotnie do 1,7 mld USD, a zaległości wzrosły o ponad 30% do 3,8 mld USD, powiedział w oświadczeniu dyrektor operacyjny Jeff Clarke.

Firma podniosła również prognozę przychodów na rok fiskalny 2025 do 93,5-97,5 mld USD, w porównaniu z wcześniejszą prognozą na poziomie 91-95 mld USD.

Przychody za pierwszy kwartał zakończony 3 maja wzrosły o 6% do 22,24 mld USD, przerywając passę sześciu kwartałów spadków. Skorygowany zysk był w dużej mierze zgodny z szacunkami analityków.

Przychody firmy w grupie rozwiązań infrastrukturalnych – obejmującej ofertę pamięci masowych, oprogramowania i serwerów – wzrosły o 22% do 9,23 mld USD, podczas gdy przychody w grupie rozwiązań klienckich – zajmującej się komputerami PC – pozostały na niezmienionym poziomie.

IT RESELLER nr 357/2024 “Inwestycje w nasze rozwiązania są kluczowe dla każdego biznesu” – podkreśla w wywiadzie okładkowym Maciej Kamiński, Dyrektor Samsung Memory na Polskę i region CEE