Lenovo i mistrz ligi włoskiej (Serie A) – Inter Mediolan wzmacniają wieloletnią współpracę! Lenovo oficjalnie na koszulkach mistrza Włoch od sezonu 2021/2022!
Lenovo i Football Club Internazionale Milano (Inter) zacieśniły swoją wieloletnią współpracę, w ramach której począwszy od sezonu 2021/2022 Lenovo przejmie cenne miejsce z tyłu kultowej koszulki drużyny. Firma Lenovo jest oficjalnym Globalnym Partnerem Technologicznym drużyny od roku 2019, kiedy to odegrała kluczową rolę w procesie transformacji cyfrowych doświadczeń klubu poprzez wyposażenie w inteligentną technologię zarówno ośrodka treningowego Interu Suning Training Center w Appiano Gentile, jak i jego siedziby głównej.
Począwszy od serwerów, zarządzania danymi, pamięci masowej i inteligentnych urządzeń wspomagających współpracę, poprzez laptopy, monitory i akcesoria, w ramach unowocześnionego partnerstwa, Lenovo będzie wspierać Inter technologią pozwalającą na gromadzenie i zarządzanie dużymi ilościami danych, przekształcanie operacji oraz osiąganie lepszych wyników na boisku i poza nim. Inteligentna technologia Lenovo pozwoli Interowi na digitalizację historycznych archiwów i dokumentacji w celu uzyskania łatwiejszego dostępu do danych.
Od roku 2019 współpraca z Lenovo przyniosła Interowi szereg ulepszeń w zakresie wydajności operacyjnej:
- Wydajność i szybkość przetwarzania danych w Interze poprawiła się o 20 procent, umożliwiając zarządzanie ponad 100 milionami punktów danych GPS zebranych w ciągu ostatnich dwóch sezonów podczas treningów, w tym 60 milionami punktów danych związanych z zawodnikami, które wymagają odpowiedniego przetworzenia.
- Moc obliczeniowa serwerów Lenovo skróciła czas przetwarzania raportów Interu o 25%.
- System przechowywania danych Lenovo ma fundamentalne znaczenie dla obsługi 50 000 godzin cyfrowych materiałów wideo udostępnianych w ramach zarządzania zasobami medialnymi (MAM), ponieważ umożliwia hosting 400 terabajtów treści cyfrowych w cyfrowym archiwum Interu.
- Lenovo zapewnia jeden z najbardziej zaawansowanych przepływów roboczych służących do analizy wydajności we Włoszech, co pozwala na zwiększenie stabilności, elastyczności i możliwości skalowania oraz poprawę bezpieczeństwa.
Logo sponsora na koszulce
Nowa umowa dotycząca sponsoringu koszulkowego podkreśla więź pomiędzy dwiema kultowymi markami oraz ich wspólne wartości w zakresie wysokiej wydajności i nieustannej innowacyjności. Strategiczne umieszczenie logo Lenovo w cenionym miejscu z tyłu koszulki drużyny przyczyni się do istotnego wzrostu rozpoznawalności marki, między innymi w Serie A i Coppa Italia.
Globalny Partner Technologiczny
Na przestrzeni ostatnich dwóch lat Lenovo mocno zakorzeniło się w klubie jako jego Globalny Partner Technologiczny. Działania firmy obejmują integrację serwerów brzegowych, które umożliwiają zwiększenie wydajności w zakresie gromadzenia i przetwarzania danych, a także wykorzystywanie wydajnych komputerów, monitorów i inteligentnych urządzeń Lenovo wspomagających współpracę. W ramach najnowszej umowy Lenovo dostarczy Interowi kompletne rozwiązanie informatyczne obejmujące sprzęt, oprogramowanie i wsparcie w następujących obszarach:
- Technologia dla zawodników: Bezkonkurencyjne możliwości w zakresie przechowywania i przetwarzania danych umożliwią wykorzystanie technik analitycznych i rozwój zawodników. Dane o charakterze zarówno strukturalnym, jak i niestrukturalnym pozwolą na uzyskanie taktycznego wglądu w kondycję zawodników i analizę meczów. Podczas sesji treningowych wykorzystywany jest również Globalny System Pozycjonowania (GPS), który pozwala analizować prędkość, dystans i obciążenie poszczególnych zawodników, a także ich wkład w ogólną wydajność drużyny. Podczas sesji treningowych dane te będą wykorzystywane przez drużynę nie tylko do oceny przebiegu meczów, ale również do strategicznego planowania kolejnych spotkań.
- Technologia dla kibiców: Zrzeszając ponad 50 milionów kibiców (z większą liczbą zwolenników w Azji niż w przypadku jakiegokolwiek innego włoskiego klubu), technologia Lenovo podnosi jakość doznań towarzyszących meczom i umożliwia wgląd w codzienną działalność piłkarskiej legendy. Oferowane przez Lenovo rozwiązanie do zarządzania aktywami medialnymi (Media Asset Management, MAM) zapewnia Interowi dostęp online do potężnego historycznego archiwum zasobów cyfrowych, obejmującego 50 000 godzin materiałów wideo, łatwo dostępnych personalizowanych. Kibice mogą na przykład wprowadzić do cyfrowego archiwum Interu swoje nazwisko i datę urodzenia, aby dowiedzieć się, co wydarzyło się w klubie w ciągu ich życia.
- Technologia biznesowa: Dzięki dopasowaniu inteligentnych technologii do aktualnych potrzeb Interu, Lenovo zapewnia dostęp do specjalistycznej wiedzy w zakresie rozwoju technologicznego siedziby głównej i obiektów treningowych klubu. Rozwiązania sprzętowe i programowe Lenovo, należące do światowej czołówki i stanowiące krok w przyszłość, obejmują laptopy ThinkPad™, monitory ThinkVision™ i urządzenia do współpracy ThinkSmart™, a także inne rozwiązania przeznaczone do współpracy zdalnej/hybrydowej i usprawniania operacji biznesowych. Dzięki konferencjom internetowym i pracy zdalnej inteligentne technologie Lenovo zapewniają Interowi sprawną współpracę.
„Połączenie piłki nożnej i technologii jest obecnie niezbędne, aby Inter mógł wznosić się na nowe wyżyny – od sposobu, w jaki kontaktujemy się z naszymi kibicami, po narzędzia, które mamy do dyspozycji – współpraca z Lenovo leży w samym sercu tych wszystkich elementów. Cieszymy się, że możemy zacieśnić naszą współpracę z Lenovo: razem możemy pobudzać rozwój innowacji, aby Inter osiągał coraz wyższy poziom rozwoju technologicznego i wybiegał w przyszłość.” – powiedział dyrektor generalny FC Internazionale Milano, Alessandro Antonello.
„Od czasu nawiązania współpracy nasze partnerstwo technologiczne z FC Internazionale Milano przyniosło rzeczywistą, odczuwalną poprawę wyników. To coś więcej niż tylko sponsoring, to spotkanie dwóch zwycięskich mentalności, które dążą do ciągłych sukcesów zarówno na boisku, jak i poza nim” – stwierdził Luca Rossi, prezes Działu Inteligentnych Urządzeń firmy Lenovo. „Koncentrując się na śmiałej wizji tworzenia inteligentnych technologii dostępnych dla każdego, pragniemy w dalszym ciągu rozwijać nasze partnerstwo, aby osiągnąć rzeczywisty postęp w zakresie cyfrowej transformacji Interu w klub przyszłości z myślą o kolejnych pokoleniach kibiców i szeroko pojętej społeczności”.