ALSO podsumowało pierwsze półrocze 2021 – zysk szwajcarskiego dystrybutora wyższy niemal o połowę.
Raport okresowy za pierwsze półrocze 2021 r. firmy ALSO to dobry przykład tego, że aktualne realia sprzyjają naszej branży, a ta musi się stale rozwijać.
Branża ICT miała dobre pierwsze półrocze 2021 roku. Dlatego nie powinno dziwić, że wyniki ALSO, jednego z ważniejszych dystrybutorów w Europie, składają się głównie z wzrostów. Jednakże ALSO po raz kolejny było w stanie osiągnąć wyniki znacznie powyżej poziomu średniej wzrostu branży. Powód? Nacisk na rozwój oferty w zakresie cyfrowych usług i sprawne strategie MORE i 3S.
W strukturach ALSO znalazło się w ostatnim czasie także kilka firm przejętych przez szwajcarskiego dystrybutora, co naturalnie wpłynęło na skuteczność biznesową. 22 przejętych i zintegrowanych firm z 18 krajów europejskich od 2011 roku jest oznaką siły integracji firmy – podstawą udanego rozwoju lokalnego i regionalnego oraz wzrostu kompetencji technologicznych. Ciągła adaptacja i dalszy rozwój organizacji to kolejny budulec przekonującej wydajności. Oprócz zwiększania produktywności (opartej m.in. na wykorzystaniu sztucznej inteligencji) nacisk kładziony jest na zatrudnianie ekspertów, szkolenie nowych i kwalifikowanie istniejących pracowników do opracowywania nowych modeli biznesowych.
Same wyniki ALSO prezentują się bardzo efektownie. Zysk netto wzrósł o 45,1% do 65 mln euro, EBITDA o 24,1% do 114,6 mln, a sprzedaż netto wzrosła o 9,7% do 5,9 mld euro. Szczególnie dobrze rozwijał się biznes w chmurze, ze wzrostem o 38,2% i 33,0% wzrostem liczby unikalnych użytkowników. ALSO potwierdziło też swoje cele na 2021 r. z EBITDA między 240 a 255 mln euro.
„Sukces ALSO jest wynikiem naszej strategii i jej realizacji w ciągu ostatnich dziesięciu lat. W ten sposób położyliśmy również podwaliny pod zrównoważony, rentowny wzrost w przyszłości.” – podkreślił Gustavo Möller-Hergt, dyrektor generalny ALSO Holding AG.