HP Inc Polska i Fundacja Media 3.0 razem we wspólnym projekcie przeciwdziałającym wykluczeniu cyfrowemu dzieci i młodzieży, który pomoże rozwijać „kompetencje przyszłości”

W dzisiejszych czasach, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, technologia stanowi kluczowe wsparcie w procesie edukacji dzieci i młodzieży. Dlatego też firma HP Inc. i Fundacja Media 3.0 podjęły wspólne prace nad stworzeniem Nowej Akademii, nowej ogólnodostępnej, edukacyjnej platformy, której celem jest dotarcie w 2021 roku do 100 000 użytkowników w całej Polsce. Platforma Nowa Akademia będzie skierowana do różnych grup wiekowych, oferując im naukę w praktyczny i interaktywny sposób. Twórcy skupią się na takich tematach jak: ochrona środowiska i przedsiębiorczość dla młodych (w tym HP LIFE), umiejętności programowania, związek ICT ze zrównoważonym rozwojem, druk 3D, grywalizacja, start-upy cyfrowe i społeczne, czy praca z danymi w erze cyfrowej.

 

Wspólna inicjatywa HP Inc. i Fundacji Media 3.0 będzie popularyzowana za pośrednictwem szeregu kanałów, takich jak media społecznościowe, szkoły, organy administracyjne i komunikaty partnerów, co zapewni maksymalne i równe szanse wszystkim tym, którzy chcą skorzystać z platformy. Głównym sponsorem Nowej Akademii jest firma HP – jeden z czołowych liderów branży technologicznej. Poprzez platformę udostępnione zostaną: seria warsztatów (na żywo i nagranych), interaktywnych narzędzi do pobrania oraz ram metodologicznych. Wszystko po to, aby zainspirować użytkowników do dalszego rozwoju w danej dziedzinie. Ta inicjatywa stanowi cześć strategii firmy HP, aby stać się najbardziej zrównoważoną i dbającą o równe szanse organizacją technologiczną na świecie. Jest również pochodną misji HP, której celem jest przyspieszenie dostępu do rozwiązań cyfrowych dla 150 milionów ludzi do 2030 r. Walka z wykluczeniem cyfrowym, działania na rzecz klimatu i praw człowieka – to nie jedyne działania podejmowane przez firmę HP. Więcej szczegółowych informacji na ten temat można znaleźć w najnowszym raporcie firmy HP dotyczącym zrównoważonej działalności.

 

 

Ogromnie zależy nam na tym, aby dzieci i młodzież miały dostęp do edukacji na najwyższym poziomie, a także żeby mogły osiągać jak najlepsze rezultaty w nauce. W HP głęboko wierzymy, że nowe technologie mogą im w tym pomóc, dlatego aktywnie walczymy z wykluczeniem cyfrowym – mówi Andrzej Sowiński, Dyrektor Zarządzający, HP Inc Polska. Ogłaszając nasze partnerstwo z Fundacją Media 3.0, jestem pewien, że dzięki tej współpracy zapewnimy program, który dostarczy im nie tylko wiedzy merytorycznej, ale i dobrej zabawy. Nabyte umiejętności z pewnością zaowocują w przyszłości.

 

Aby zaoferować jeszcze ciekawsze materiały i dostarczyć bogaty kontent, treści HP LIFE uzupełnią materiały przygotowane lokalnie. HP LIFE to bezpłatny internetowy program szkoleniowy w zakresie umiejętności oferowany przez Fundację HP dla osób w każdym wieku – zarówno przedsiębiorców, jak
i studentów. Twórcy Nowej Akademii udostępnili specjalną ankietę 100 potencjalnym beneficjentom, których odpowiedzi pomogły ekspertom lepiej zrozumieć najważniejsze dla użytkowników tematy. Badanie to było skierowane do nauczycieli, którzy obecnie borykają się z problemem wykluczenia cyfrowego
i braku odpowiedniej edukacji w zakresie umiejętności digitalowych, które widoczne są wśród ich rówieśników, uczniów i rodziców. Wszystkie poruszane na platformie tematy obejmują możliwość uzyskania odpowiedniej certyfikacji oraz dalszego rozwoju kompetencji z pomocą wybranych lokalnych i międzynarodowych partnerów.

 

Naszą ambicją jest wspieranie nauczycieli w poszerzaniu dostępu do materiałów dydaktycznych, a tym samym pomoc młodym ludziom w rozwijaniu umiejętności niezbędnych w czasach edukacji online i na przyszłym rynku pracy – tłumaczy Łukasz Żyła, Prezes Fundacji Media 3.0. Razem z HP Inc. posiadamy doświadczenie, wiedzę i wszystkie niezbędne narzędzia, aby ten cel osiągnąć.

 

Platforma Nowa Akademia wystartuje już 6 września br. Jednocześnie rozpocznie się, związany z premierą platformy, hackathon, w którym mogą wziąć udział wszyscy zainteresowani w wieku 14+. Zadanie konkursowe będzie obejmowało stworzenie oprogramowania związanego z ochroną środowiska, zachęcając konkursowiczów do wykazania się kreatywnością i innowacyjnymi pomysłami. Działania mające na celu uczynienie edukacji bardziej dostępną i skuteczną, mogą pomóc ludziom na całym świecie w zdobyciu lepszej pracy, uruchomieniu małych firm i budowaniu lepszej przyszłości.

 

 

Smartphony i klasyczne telefony klawiszowe z VoLTE, jako pierwszy w Polsce producent, wprowadził mPTech, odpowiedzialny za takie marki jak HAMMER i myPhone.