Niedobory półprzewodników utrzymają się do 2023 roku – twierdzi CEO BMW.

Jedną z branż dotkniętych niedoborami półprzewodników była, i jest nadal, branża motoryzacyjna. Prezes BMW, jednej z czołowych firm produkujących auta, Oliver Zipse, twierdzi, że do końca kryzysu chipowego daleka droga.

Niedobór półprzewodników prawdopodobnie pozostanie problemem dla przemysłu motoryzacyjnego w 2023 roku, powiedział dyrektor generalny niemieckiego producenta samochodów BMW, Oliver Zipse w wywiadzie opublikowanym w Neue Zuercher Zeitung.

„Wciąż jesteśmy u szczytu niedoboru chipów” – powiedział Zipse – „Spodziewam się, że zaczniemy widzieć poprawę najpóźniej w przyszłym roku, ale nadal będziemy musieli poradzić sobie z fundamentalnym niedoborem w 2023 r.”

Nie jest to pierwszy komentarz prognozujący przedłużenie się kryzysu chipowego na przyszły rok, płynący ze strony władz dużych, działających globalnie firm. Z samej tylko branży motoryzacyjnej w podobnym tonie wypowiedział się Arno Antlitz, CFO Volkswagena, prognozując nawet, że podaż chipów nie będzie w stanie zaspokoić popytu do 2024 roku.

 

Czego potrzebuje dziś reseller? Ingram Micro odpowiada w najlepszy możliwy sposób, robiąc krok dalej!