Big Data, Big Money – warszawska spółka TogetherData wygenerowała aż 700% wzrostu przychodów!

Globalny rynek usług Big Data rośnie jak na drożdżach a razem z nim polskie firmy, które zajmują się analityką danych. Warszawska spółka TogetherData, zajmująca się monetyzacją dużych zbiorów danych w ciągu 6 ostatnich miesięcy wygenerowała rekordowy przychód w wysokości 14 mln. zł. To o 700% więcej niż w całym zeszłym roku. Firma z sukcesami skaluje biznes za granicę i uruchamia nowe produkty.

To kolejny bardzo dobry kwartał dla TogetherData. W ciągu 6 miesięcy firma osiągnęła przychód większy niż w całym 2016 r. W porównaniu z danymi za 2016 rok, przychody spółki wzrosły aż o 700 %, z niespełna 2 mln zł na koniec 2016 r. do ponad 14 mln PLN zł w I i II kwartale 2017 r. Zysk netto wyniósł w tym czasie ponad 4 mln PLN. Tak dobre wyniki finansowe TogetherData to efekt przemyślanej strategii rozwoju firmy. Od początku działalności spółka skupia się przede wszystkim na rozwiązywaniu problemów klientów, analizując duże zbiory gromadzonych przez nie danych. Wzbogaca je o informacje pochodzące  z zewnętrznych źródeł. Wykorzystując inteligentne narzędzia jak m.in. IQ OCR, łączy dane offline i online. Dopiero złożenie tych wszystkich elementów – danych 1st i 3rd party, offline i online w jedną układankę, umożliwia zbudowanie pełnego obrazu klienta, jego preferencji i realnych potrzeb.

„Zaawansowane usługi z obszaru wzbogacania i monetyzacji danych stanowią obecnie 80% przychodów TogetherData. Zatrudniamy ponad 50 osób, w tym 30 osobowy zespół najlepszych w Polsce data scientists. Stawiamy na data driven marketing i świadczymy usługi w tym obszarze. W kwietniu br. otworzyliśmy biuro w Brazylii. Kolejnym krokiem jest Indonezja.” – wyjawnia Michał Grams, prezes TogetherData.

„Zaczęliśmy jako startup w 2015 r. i od początku mieliśmy jasny cel. Przez 1,5 roku budowaliśmy sukcesywnie nasze flagowe produkty z obszaru wzbogacania danych i ich monetyzacji. Miejsce, w którym jesteśmy dzisiaj, pokazuje że to był słuszny kierunek.” – dodaje Paweł Brach, wiceprezes TogetherData.

Duży wzrost TogetherData wpisuje się w światowe trendy. Z badań Forrester wynika, że zysk firm wykorzystujących analitykę danych w swoich procesach biznesowych wyniesie ponad 1,2 bln dolarów do 2020 roku. Wg IDC w ciągu ostatnich 2 lat aż 7 na 10 przedsiębiorstw zwiększyło wydatki na analizę danych, wpisując ją w strategię swoich działań. Ten globalny trend znajduje odzwierciedlenie dynamicznym wzroście warszawskiej spółki. W badaniach KPMG przeprowadzonych w 2016 r.aż 58 proc. przedsiębiorstw wskazywało na problem z oceną przydatności danych oraz nieumiejętność połączenia ich w logiczny strumień wiedzy, a co za tym idzie, zmonetyzowania.