Będziemy kupowali coraz więcej składanych smartfonów – twierdzi IDC w najnowszym raporcie.

Jeszcze niedawno składane smartfony uchodziły za pewnego rodzaju fanaberię. Pierwsze generacje tych urządzeń… powiedzmy, że nie zachwycały, ani trwałością, ani użytecznością. Dziś jednak mówimy o dość dojrzałym produkcie – i rynek to zauważa. Popularność takich telefonów ma tylko rosnąć. 

IDC spodziewa się, że światowe dostawy składanych telefonów osiągną poziom 13,5 mln sztuk w 2022 r. Stanowi to wzrost o 66,6% w porównaniu z 8,1 mln sztuk dostarczonych w 2021 r. Zaktualizowana prognoza IDC przewiduje, że dostawy telefonów składanych osiągną 41,5 mln sztuk w 2026 r., a skumulowana roczna stopa wzrostu (CAGR) w latach 2022-2026 wyniesie 38,7%.

Zdrowy rozwój rynku składanych produktów jest przede wszystkim kreowany przez niekwestionowanego lidera rynku – Samsunga, wraz z jego liniami telefonów Flip and Fold. Jak podaje IDC, komercyjny segment rynku wciąż jest dojrzały do ​​wykorzystywania składanych urządzeń jako urządzeń „dwa w jednym”, które mogą zastąpić zarówno telefon, jak i tablet. Chociaż IDC nadal uważa, że ​​ten przypadek użycia ma niski priorytet, spadające ceny i nowe biznesowe sposoby użycia sprawiają, że pomysł ten staje się bardziej atrakcyjny. Przyszły rok przyniesie 55,1% wzrost dla składanych modeli przy dalszym dwucyfrowym wzroście przez cały okres prognozy.

„Niedawna premiera Galaxy Z Flip 4 i Fold 4 po raz kolejny rzuciła światło na całą kategorię, ponieważ Samsung nadal jest złotym standardem dla składanych urządzeń na rynku” – powiedział Anthony Scarsella, kierownik ds. badań w IDC Worldwide Quarterly Mobile Śledzenie telefonu – „Nowe premiery Samsunga przyniosły stopniowe, ale krytyczne ulepszenia w stosunku do swoich poprzedników. Sukces tych urządzeń powinien być silnym wskaźnikiem tego, jak będą ewoluować składane i przyciągnąć konsumentów do przodu. Chociaż cena pozostaje problemem dla konsumentów, zaczynając od 999 USD cena może być zaakceptowana przez konsumentów, biorąc pod uwagę, że większość towarów konsumpcyjnych odnotowała wzrost cen z powodu inflacji w 2022 r.”

„Przy oczekiwanym wzroście o prawie 70% rok do roku dla składanych egzemplarzy w 2022 r., największym pytaniem jest dziś, czy składane materiały staną się w najbliższym czasie głównym nurtem? Niestety, odpowiedź brzmi: nie” – powiedział Nabila Popal, dyrektor ds. badań w IDC Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker – „Dla mnie mainstream oznacza wolumen, a wolumen jest zdominowany przez tańsze telefony poniżej 400 USD. Chociaż może to być kuszące dla sprzedawców, aby wkroczyć z niższymi cenami sprzedaży, aby wygenerować początkowy wzrost sprzedaży, mocno wierzę, że nie jest to dobre przenieść – zwłaszcza nie kosztem jakości i doświadczenia użytkownika. Składane powinny pozostać niszowym i flagowym urządzeniem premium. Zamiast tego sprzedawcy powinni skupić się na poprawie doświadczenia użytkownika i budowaniu, aby zwiększyć zaufanie do kategorii i wygenerować długoterminowy wzrost. Wierzę, że składane są przyszłością urządzeń z Androidem premium, nawet jeśli jako całość oczekuje się, że do końca naszego okresu prognozy osiągną mniej niż 3% globalnego wolumenu sprzedaży”.

Raport IDC, Worldwide Foldable Phone Forecast, 2022–2026, zawiera przegląd i pięcioletnią prognozę światowego rynku telefonów składanych oraz jego ekspansji i wzrostu do 2026 roku. kategorii, wraz z kluczowymi graczami i wpływem, jaki będą one miały na innych dostawców, przewoźników oraz zarówno konsumentów, jak i użytkowników biznesowych.

 

Programy partnerskie nowej ery – Czyli jak pandemia zmieniła programy partnerskie i współpracę na linii vendor-partnerzy.