Za nami październik – Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa, ale co z pozostałą częścią roku? Samsung w ramach programu CyfrOFFy kONtakt, uczy świadomego podejmowania decyzji i zarządzania zasobami mobilnymi.

Za nami październik, czyli Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa. Z tej okazji we wszystkich krajach Unii Europejskiej organizowano wydarzenia, których celem było podniesienie świadomości na temat bezpieczeństwa cyfrowego. Równowaga między światem online a offline, zdrowe nawyki przy korzystaniu z nowych technologii czy bezpieczeństwo w sieci to również tematy, które firma Samsung podejmuje od kilku lat w ramach programu CyfrOFFy kONtakt.

W ramach tegorocznego miesiąca cyberbezpieczeństwa firma Samsung zorganizowała webinar poświęcony elementarnym zasadom bezpieczeństwa w sieci. Wydarzenie, na które zaproszeni zostali nauczyciele i rodzice dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym poprowadziła Agnieszka Chomicka-Bosy – nauczycielka i trenerka kompetencji cyfrowych.

Październik za nami, ale co dalej? Okres jesienno-zimowy to również czas w którym dzieci, częściej chorują i przebywają znacznie więcej w domu, a co za tym idzie spędzają więcej czasu z technologią. Jako zwieńczenie inicjatyw październikowych Samsung postanowił stworzyć plakaty dla przedszkoli dedykowane rodzicom i nauczycielom, których celem jest przypomnienie o zasadach uczestnictwa w życiu cyfrowym dzieci. Firma regularnie poszerza zakres dostępnych materiałów edukacyjnych czy wybór aktywności dla rodziców i nauczycieli, które stanowią podpowiedzi i inspiracje do komunikacji z dziećmi na temat urządzeń cyfrowych.

Plakaty trafią m.in. do 18 przedszkoli w całej Polsce, z którymi w ramach programu CyfrOFFy kONtakt współpracuje firma Samsung. Można jest także pobrać ze strony: https://cyfroffykontakt.samsung.pl/materialy/

Na plakacie znajdują się treści, nawiązujące do materiałów edukacyjnych, które można znaleźć na stronie cyfroffykontakt.samsung.pl. Przykładowo informacje o zasadzie 10 aplikacji są dostępne w Kartach edukacyjnych dla rodziców. Zadanie zachęca do zastanowienia się, z jakich aplikacji korzysta nasze dziecko na telefonie oraz wspólnego wybrania maksymalnie 10 spośród nich. Tym samym uczy świadomego podejmowania decyzji i zarządzania zasobami mobilnymi. W kartach można znaleźć także odpowiedzi na zagadnienia dotyczące komunikacji z dzieckiem, kiedy potrzebujemy wygospodarować trochę czasu dla siebie: zrobić coś ważnego czy po prostu odpocząć. Każda z 12 kart dotyczy innego zagadnienia związanego z cyfrowym dobrostanem oraz inspiruje do przedyskutowania danego tematu z dzieckiem, tym samym przyczyniając się do pogłębienia relacji rodzinnych.

Bieżące informacje o artykułach oraz planowanych webinariach można znaleźć na profilu Samsung CyfrOFFy kONtakt.

Misją CSR firmy Samsung pod hasłem “Together for Tommorow! Enabling people” („Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”) jest edukacja wspierająca pozytywne zmiany w społeczeństwie i umożliwiająca rozwój kompetencji przyszłych pokoleń dla wspólnego dobra planety. Skupiając się na maksymalizacji pozytywnego wpływu na otoczenie społeczne i środowiskowe, w którym funkcjonuje, Samsung podąża za wyzwaniami określonymi w Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

 

IT RESELLER nr. 347/2022 „Jeszcze wiele możemy zrobić dla rozwoju cyfryzacji, szczególnie w regionie CEE” – podkreśla Chris Papaphotis z firmy Microsoft.