LG Innotek opracowuje ulepszony moduł dla AV

Firma LG Innotek poinformowała w środę, że z powodzeniem opracowała ulepszony moduł komunikacyjny typu vehicle-to-everything, który znacznie poprawia prędkość transmisji danych.

Jak podaje “The Korea Herald”, oficjalna nazwa produktu to 5G-V2X Cellular Module. Nowy moduł pojawia się po tym, jak firma wprowadziła na rynek w 2019 roku moduł komunikacji samochodowej pierwszej generacji 5G, pierwszy tego rodzaju na świecie. Moduł składający się z układów komunikacyjnych i pamięci oraz obwodów częstotliwości radiowej służy jako platforma wymiany danych między pojazdami a różnymi podmiotami, takimi jak inne pojazdy i piesi.

Moduł oparty na sieci 5G drugiej generacji, wykorzystujący chipy Qualcomm, jest uważany za kluczowy element bezpieczeństwa dla autonomicznej jazdy. Firma poinformowała, że stara się rozpocząć działania promocyjne skierowane do globalnych producentów samochodów i części, z zamiarem doprowadzenia do debiutu produktu końcowego do 2025 r.

Oczekuje się również, że zwiększona kompatybilność modułu pomoże firmie zabezpieczyć większą liczbę klientów korporacyjnych, niezależnie od ich narodowości, położenia geograficznego i typu samochodu. „Nasz moduł komunikacyjny drugiej generacji poprowadzi nową erę w pełni autonomicznych samochodów” – powiedział w oświadczeniu Yoo Byaeng-kuk, szef jednostki biznesowej zajmującej się komponentami motoryzacyjnymi.

Przy rosnącym zapotrzebowaniu na funkcje jazdy autonomicznej obserwatorzy branży przewidują, że średni ładunek danych generowany przez samojezdny samochód wyniesie około 4 terabajtów, nazywając szybkość kluczem do radzenia sobie z tak dużą ilością danych.

Najnowszy moduł LG Innotek ma zwiększoną prędkość pobierania danych do 150 megabitów na sekundę, co czyni go czterokrotnie szybszym niż model pierwszej generacji. Rozmiar jest również o 20 procent mniejszy, prawie tak duży jak karta kredytowa, co ułatwia przymocowanie go do dowolnej części samochodu. Pomimo zmniejszonych rozmiarów, jak podała firma, liczba komponentów zainstalowanych wewnątrz wzrosła o 67 procent w stosunku do pierwszego modułu, co daje w sumie 800 części.