Nadawcy publiczni milczą na Twitterze po nadaniu etykiety „finansowany przez rząd”

Nadawcy publiczni, od National Public Radio z siedzibą w USA po Canadian Broadcasting Corp, przestali publikować posty na Twitterze w ostatnich dniach po tym, jak należąca do Elona Muska platforma mediów społecznościowych oznaczyła ich konta jako „finansowane przez rząd”. 

Jak podaje Reuters, nadawcy oświadczyli, że platforma nie oddaje dokładnie ich struktury zarządzania, ponieważ istnieje wyraźna różnica między tymi, które otrzymują fundusze publiczne, ale są niezależne redakcyjnie, a tymi, które są prowadzone przez rządy.

Tymczasem Musk powiedział, że celem Twittera jest bycie jak najbardziej „prawdziwym i dokładnym”. Oto lista nadawców i innych mediów, które przestały korzystać z Twittera:

  1. Narodowe Radio Publiczne (NPR) NPR powiedział w zeszłym tygodniu, że nie będzie już publikować nowych treści na swoich 52 oficjalnych kanałach na Twitterze w proteście przeciwko etykiecie platformy mediów społecznościowych, która sugeruje zaangażowanie rządu w jej treści redakcyjne.
  2. Kanadyjska Korporacja Nadawcza (CBC) CBC poinformowała w poniedziałek, że wstrzyma korzystanie z Twittera po tym, jak platforma określiła ją jako „media finansowane przez rząd w 69%. Etykieta Twittera na koncie CBC wcześniej pokazywała „media finansowane w 70% przez rząd”, ale została zmieniona na obecną po tym, jak CBC poprosiło Twittera o ponowne zbadanie oznaczenia.
  3. Publiczna usługa nadawcza (PBS) PBS, która ma około 2,2 miliona obserwujących na Twitterze, wstrzymała publikowanie na Twitterze po tym, jak został oznaczony jako „media finansowane przez rząd”, według doniesień medialnych.
  4. Publiczne radio na Hawajach Hawaii Public Radio, stacja należąca do NPR, poinformowała, że przestanie udostępniać swoje treści na Twitterze po tym, jak strona mikroblogowa oznaczyła nazwę NPR na Twitterze jako „media finansowane przez rząd”. Stacje członkowskie NPR płacą nadawcy opłatę członkowską za korzystanie z jego programów i treści.
  5. LAista LAist, serwis informacyjny z Los Angeles, powiedział, że nie będzie już publikować postów na swoich kontach na Twitterze wspierających NPR.