Microsoft twierdzi, że przerwy w świadczeniu usług na początku czerwca były spowodowane cyberatakami
W piątek Microsoft oświadczył, że awarie, które miały wpływ na niektóre usługi firmy w niektórych wcześniejszych dniach tego miesiąca, były wynikiem cyberataków, ale powiedział, że nie widzi dowodów na to, że jakiekolwiek dane klientów zostały udostępnione lub naruszone.
Jak podaje Reuters, pakiet oprogramowania 365 firmy Microsoft, w tym Teams i Outlook, był niedostępny przez ponad dwie godziny dla ponad tysięcy użytkowników 5 czerwca i przez krótką chwilę powtórzył się następnego ranka. To była czwarta taka awaria Microsoftu w ciągu roku.
„Począwszy od początku czerwca 2023 r. Microsoft wykrył skoki ruchu w niektórych usługach, które tymczasowo wpłynęły na dostępność” – napisała firma w poście na blogu.
Microsoft powiedział, że wszczął dochodzenie i zaczął śledzić aktywność DDoS przez atakującego, którego określa jako Storm-1359 po zidentyfikowaniu zagrożenia.
Ataki DDoS polegają na kierowaniu dużych ilości ruchu internetowego na docelowe serwery w stosunkowo nieskomplikowanej próbie wyłączenia ich z sieci.