CEO Amazon mówi o roli AI i o tym, jak chce rywalizować na tym polu.
Andy Jassy, dyrektor generalny firmy Amazon udzielił wywiadu stacji CNBC, w którym wypowiedział się m.in. na temat rozwoju AI i jego zastosowań.
CEO giganta handlu elektronicznego i usług przetwarzania w chmurze zakwestionował pogląd, że Amazon pozostaje w tyle w rozwoju AI za Microsoftem i Google. Twierdzi on, że
obie te firmy dodają chatboty do produktów konsumenckich, takich jak ich wyszukiwarki, porównując to do „cyklu szumu” przed „cyklem substancji”. Wskazał też na ChatGPT jako na ważną rzecz, chociaż będącą wciąż daleką od doskonałości.
Szef Amazonu powiedział także, że zamierza inwestować w sztuczną inteligencję w całej firmie, a programy AI mogą poprawić „praktycznie każde doświadczenie klienta”. Ale konkretnie wskazał Amazon Web Services jako jedną firmę, która może wykorzystać szum wokół sztucznej inteligencji w dłuższej perspektywie.
Na początku tego roku AWS zaprezentował generatywną usługę sztucznej inteligencji o nazwie Bedrock, w której klienci mogą korzystać z modeli językowych Amazon i innych startupów w celu rozwijania własnych chatbotów i usług generowania obrazów. AWS opracował również własne chipy specyficzne dla AI, zwane Inferentia i Trainium, które mają na celu ułatwienie programistom uruchamiania dużych modeli językowych AI w chmurze.
Dzięki Bedrock, niestandardowym chipom Amazona i innym usługom, takim jak CodeWhisperer, który generuje i sugeruje kod dla programistów, Jassy powiedział, że Amazon ma mieć już teraz przewagę w sztucznej inteligencji.
Inną amerykańską firmą, która reprezentuje dojrzałe podejście do AI jest IBM: