Meta ma przygotowywać opcję użytkowania Instagrama i Facebooka bez reklam za 14 USD miesięcznie w UE
Meta Platforms bada plan, który mógłby zmusić użytkowników w Unii Europejskiej do wypłacenia nawet 14 dolarów za dostęp do wersji Instagrama lub Facebooka bez reklam lub wyrażenie zgody na spersonalizowane reklamy w wersjach bezpłatnych – jak donosi „Wall Street Journal”.
Na początku tego roku firma zajmująca się mediami społecznościowymi została ukarana grzywną w wysokości 390 milionów euro przez irlandzkiego komisarza ds. ochrony danych i stwierdziła, że nie może wykorzystywać tak zwanej podstawy prawnej „umowy” do wysyłania użytkownikom reklam na podstawie ich aktywności w Internecie.
Meta w odpowiedzi oświadczyła, że zamierza poprosić użytkowników w UE o zgodę, zanim umożliwi firmom kierowanie do nich reklam, aby spełnić szereg zmieniających się wymogów regulacyjnych w regionie europejskim.
Meta będzie pobierać opłatę w wysokości około 10 euro (10,46 dolara) miesięcznie za konto na Facebooku lub Instagramie na komputerze stacjonarnym i około 6 euro za każde dodatkowe połączone konto – wynika z doniesień WSJ, które powołują się na osoby zaznajomione z propozycją. Periodyk utrzymuje ponadto, że na urządzeniach mobilnych cena pojedynczego konta wzrosłaby do około 13 euro, ponieważ Meta uwzględniałaby prowizje pobierane przez sklepy z aplikacjami Apple i Google.
Rzecznik Meta powiedział dziennikowi Journal, że firma wierzy w „bezpłatne usługi wspierane przez spersonalizowane reklamy”, ale bada „opcje zapewniające zgodność ze zmieniającymi się wymogami regulacyjnymi”.