X (niegdysiejszy Twitter) wkrótce uruchomi subskrypcje premium
Elon Musk zapowiedział w piątek, że platforma mediów społecznościowych X, wcześniej znana jako Twitter, wkrótce uruchomi dwa nowe poziomy subskrypcji premium.
Jak podaje Reuters, na początku tego tygodnia firma zaczęła pobierać od nowych użytkowników opłaty w wysokości 1 dolara w Nowej Zelandii i na Filipinach w ramach testu dostępu do platformy. Nowi użytkownicy, którzy zrezygnowali z subskrypcji, będą mogli wykonywać jedynie czynności „tylko do odczytu”, takie jak: czytanie postów, oglądanie filmów i obserwowanie kont – podała firma na swojej stronie internetowej.
Metoda subskrypcji „Not A Bot” ma na celu ograniczenie spamu, manipulacji platformą i zmienijszenie aktywności botów. Od czasu przejęcia platformy w październiku 2022 r. szybkie zmiany Muska, w tym masowe zwolnienia i rozwiązanie zespołów moderujących treści, spowodowały, że reklamodawcy wstrzymują reklamy w serwisie.
„Jedna z nich jest tańsza ze wszystkimi funkcjami, ale bez redukcji reklam, a druga jest droższa, ale nie zawiera reklam” – powiedział Musk w poście na X, ale nie podał więcej szczegółów na temat planów abonamentowych.
Musk przyznał, że platforma odnotowała spadek przychodów i oskarżyła aktywistów o wywieranie presji na reklamodawców. Aby generować przychody, Musk zaczął pobierać 8 dolarów miesięcznie za usługę subskrypcji niebieskich czeków i próbował przyciągnąć reklamodawców do powrotu do X ofertami rabatów.