Google planuje restrukturyzację działu sprzedaży reklam w kontekście boomu automatyzacji 

Google planuje reorganizację dużej części swojego 30-tysięcznego działu sprzedaży reklam, jak we wtorek podał periodyk “The Information”, powołując się na osobę znającą sytuację. 

W styczniu tego roku Alphabet ogłosił plany zwolnienia 12 000 stanowisk pracy na całym świecie, co stanowi 6% jego globalnej siły roboczej. Na początku czerwca Google zwolnił pracowników aplikacji mapowej Waze w związku z połączeniem systemu reklamowego aplikacji z technologią Google Ads.

Google zamierza skonsolidować personel, nie wykluczając koniecznosci zwolnień, poprzez przeniesienie pracowników dużego działu sprzedaży dla klientów, którzy nadzorują relacje z głównymi reklamodawcami, jak wynika z doniesień.

Sean Downey, który nadzoruje sprzedaż reklam dla dużych klientów w obu Amerykach, powiedział w zeszłym tygodniu na spotkaniu obejmującym cały dział, że Google planuje restrukturyzację swoich zespołów ds. sprzedaży reklam, ale nie sprecyzował, czy proces ten wymusi zwolnienia.

Powodem planowanej reorganizacji ma być fakt, że Google w coraz większym stopniu polega na technikach uczenia maszynowego, aby ułatwić klientom kupować więcej reklam w wyszukiwarce, YouTube i innych usługach.

Alphabet chce ograniczyć zapytania wyborcze, na które mogą odpowiedzieć Bard i wyszukiwanie oparte na AI