Xiaomi czwartym najpopularniejszym producentem smartfonów na świecie, według najnowszego zestawienia „Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker” opracowanego przez IDC

Według nowo opublikowanego zestawienia IDC, dotyczącego sprzedaży smartfonów w ostatnim kwartale 2017 r., Xiaomi jest czwartym najpopularniejszym producentem na świecie. Firma zanotowała niemal dwukrotny wzrost sprzedaży w porównaniu z czwartym kwartałem roku 2016.

 

Zestawienie „Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker” opracowane przez IDC, wymienia producentów, którzy w trzech ostatnich miesiącach ubiegłego roku osiągnęli najlepsze wyniki jeśli chodzi o ilość sprzedanych smartfonów. Ranking otwierają Apple, Samsung i Huawei. Czwarta pozycja przypadła Xiaomi, zaś piąta – OPPO.

 

ProducentEgzemplarze dostarczone w 4 kw. 2017 r. (mln)Udział w rynku w 4 kw. 2017 r.Egzemplarze dostarczone w 4 kw. 2016 r. (mln)Udział w rynku w 4 kw. 2017 r.4 kw. 2017 vs. 4 kw. 2016
1. Apple77.319.2%78.318.2%-1.3%
2. Samsung74.118.4%77.518.0%-4.4%
3. Huawei41.010.2%45.410.5%-9.7%
4. Xiaomi28.17.0%14.33.3%96.9%
5. OPPO27.46.8%31.67.3%-13.2%
Pozostali151.338.6%183.742.7%-17.6%
Łącznie403.5100.0%430.7100.0%-6.3%

 

Ogromny wzrost rok do roku

W czwartym kwartale 2017 roku do odbiorców na całym świecie trafiło ponad 28 milionów smartfonów Mi i Redmi. Xiaomi odpowiada więc za 7 procent całego rynku, ale to inna liczba stanowi o ogromnym sukcesie chińskiego producenta. W ciągu roku liczba dostarczonych egzemplarzy smartfonów Xiaomi wrosła niemal dwukrotnie – z 14,3 mln do 28,1 mln. Firmie udało się osiągnąć ten rezultat w czasie, kiedy wszyscy pozostali producenci uwzględnieni w zestawieniu IDC odnotowali kilku- lub kilkunastoprocentowe spadki sprzedaży.

 

„Globalny sukces Xiaomi jest zasługą skutecznej strategii sprzedażowej, w ramach której zadbaliśmy o rozwój również poza Państwem Środka. Swoją cegiełkę dołożyli do niego klienci końcowi oraz dystrybutorzy, z którymi pracujemy w Polsce, a także w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej i w pozostałych regionach” –  wyjaśnia Kamil Wojtyra, Social Media & Marketing Manager w Xiaomi.

 

„Odzwierciedlenie globalnych statystyk sprzedaży jest doskonale widoczne w Polsce, gdzie smartfony Xiaomi sukcesywnie powiększają grono swoich zwolenników. Wierzę, że za rok dzięki planowanym premierom produktowym Xiaomi uda się wspiąć jeszcze wyżej w tym zestawieniu  – dodaje Łukasz Łyżwa, Xiaomi Business Unit Director w ABC Data.